Dobrý den paní Zdeno, zkoumal jsem par. 26 a 28 ZODPH, ale pořád mi nejsou zcela jasné okolnosti náležitostí daňových dokladů, zkusím stručně položit otázky:
VSE ME UAJÍMÁ PŘEDEVŠÍM Z POHLEDU DPH, A) Z POHLEDU KDY JSEM PRODÁVAJÍCÍ:
1) jsem plátce DPH, ale paušál, hlavní činnost poradenství vůči zahraničí (to už jsme spolu zdárně vyřešili, děkuji
, tuzemský internetový shop a jen občas přímý prodej (za hotové) ať konečným spotřebitelům anebo firmám plátcům či neplátcům DPH
2) Při prodeji za hotové, jsem povinen vystavit Učtenku za hotové, Daňový Příjmový doklad, zjednodušenÝ daňový doklad či jakýkoliv jiný vždy, nebo jen na požádání (myslím, že jen na požádání)?
3) Když to bude doklad pro konečného spotřebitele, jen Učtenku za hotové? musím vždy?
4) Náležitosti - v případě prodeji \"firmě\" musí doklad obsahovat muj název, adresu, ičo a dič - a co kupující? musí tam být i jeho veškeré údaje anebo si za to ručí on sám (myslím si, že on). Chápu to tak, že když chce daňový doklad, tak mi nadiktuje své iniciály a já je do potzvrzení napíšu?
Ono mi to totiž z mého pohledu prodejce a DPH připadá jedno, DPH odvedu vždy - spíš to má zajímat kupujícího, aby si případně DPH odečetl..??
A proto B. Z POHLEDU KDYŽ JSEM KUPUJÍCÍ
1. Konkrétní případ, nakupuji v Makru, zahlásím že chci daňový doklad, no a v kolonce Odběratel nic není, ani mé jméno, ič, dič atd...můžu si (pokud pochopitelně zdůvodním že to potřebuji k podnikání) DPH odečíst na základě tohoto dokumentu?
Když totiž kupuju např, přes web, vždy tam zadám své dič atd a faktura mi vyjede v celé své kráse včetně jména, adresy, ič, dič.., takže bez debat...
Uf, děkuji moc předem za odpověď a hezkou slunečnou neděli přeji.
Jirina