Dobré ráno Zdeno, děkuji, po včerejším zatmění slunce se mi začíná lehce vyjasňovat v oblasti skvelé EU (pro níž jsem vždy marně brojil...)...ale diky tomu, ze jsem se musel registrovat jako plátce DPH, mozná se mi trochu zkomplikuje podnikání v tuzemsku. Určitě administrativa. Tak dumám, jak už této situace aspoň trochu využít... Dosud jsem fungoval jako neplátce DPH. Většina mých aktivit je taktéž v oblasti konzultací, takže vstup DPH v podstatě 0, což znamená, že když budu tuzemským klientům fakturovat včetně DPH, v podstatě veškerou DPH odvedu, pokud nenajdu cestičku. Ucetnictví nehodlám řešit, dál pojedu paušálem.. -Pár dotázků ohledně odpočtů DPH:
-na co vsechno se mi může podařit odpočet DPH, aby to \"prošlo\"? (můžu myslím zpětně 12 měsíců před registrací, pokud najdu doklady). Je mi jasné, že to musí souviset s podnikatelskými aktivitami, aspoň vzdáleně... Napadá mě: koupě mobilu/ů, PC techniky, co takhle třeba částečně náklady na rekonstrukci domu, haha..to asi ne, TV, lednice, kuchynská linka (??) - musím si prece v officu vařit...a co auto, to mám na leasing, ale ve společném vlastnictví manželů...drobné nákupy kancelářské techniky ...ale nechci dělat harakiri s FU, spíš bych potřeboval radu do čeho se pouštět a do čeho raději ne...obraty měsíčně v tuzemsku nejsou vysoké, cca 50 kCZK.
-a snad poslední dotaz: kromě poradenství jen tak pro radost nakupuji a prodávám zboží /fakt hezké, ale tady asi reklama nejde (:/ přes Web. Když kupuji od tuzemců, je vše jasné, DPH na vstupu atd. Ale občas i z jiných zemí EU - dosud jsem platil faktury, kde byla i vyčíslena DPH, vše jsem uhradil...teď předpokládám si DPH dám jako vstup, ale mám nějak informovat zahraničního dodavatele, když jsem se stal plátcem?
Snad jsem to s dotazy nepřehnal.
Děkuji a přeji krásný den.
Jiřina