Faktura od spolupracovníka by měla povinně obsahovat: jeho jméno, příjmení, IČ, místo podnikání a poznámku, že je zapsaný v živnostenském rejstříku. Dále zřejmě uvede číslo svého účtu, zda je plátcem DPH, datum vystavení, datum splatnosti, údaje o odběrateli, stručný popis služby a cenu.
Žádný předpis nestanoví, že by faktura musela obsahovat podpis dodavatele. Elektronický podpis by se vyžadoval pouze u daňového dokladu v elektronické podobě (podle § 26/4 zákona o DPH), ovšem elektronicky odeslaný doklad (faktura poslaná e-mailem) není dokladem v elektronické podobě, po vytištění bude mít listinnou podobu. Pokud pošlete fakturu mejlem a druhá strana si ji vytiskne, tak je to stejné, jako kdybyste ji vytisknul vy a poslal poštou, nebo předal osobně. Elektronické zaslání je jen formou doručení písemně vystaveného dokladu.
Při vystavování faktur se spíše řiďte požadavkem odběratele a pokuste se mu vyhovět Je to váš kšeft a chcete dostat zaplaceno:-)