Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: ŽL (vedlejší činnost) na pracovním úřadě  (Přečteno 1033 krát)

lodhart

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den, předem se omlouvám za možná triviální dotaz, ale pořádně ani nevím kde hledat a hlavně co hledat.
Chtěl bych si založit ŽL, našel jsem spoustu návodů jak si ho založit. Horší je to ale s tím ostatním pro mě šíleně nepohopitelným. Mám hrůzu z toho, že něco přehlédnu a budu platit za nic. Sbírám informace a jedna věc mi dělá starosti.

Dejme tomu že si založím ŽL. Jsem student, ale příští rok končím. Dočetl jsem se, že pokud se jedná o vedlejší činnost neplatím ani korunu pokud nic nevydělám, pokud vydělám tak platím z toho co vydělám. Také vím, že vedlejší činnost se bere v případě že jsem studentem, nebo že mam práci, kde vydělám minimum. Co když ale po škole budu třeba 2-3 měsíce bez práce? Přehoupne se vedlejší činnost na hlavní a budu muset platit mesíční zálohy na soc. a zd. ?

Na závěr bych se chtěl zeptat jestli, jelikož nemám absolutně žádnou praxi v účetnictví, jak si praxi \'zařídit\'. Každou chvíli se procenta a částky mění (mám pocit) a jak jsem psal výše mám hrůzu, že něco přehlédnu. Je v takovém případě lepší si někoho na účetnictví sehnat, zařídit si nějaký kurz nebo z toho dělám až moc velkého velblouda.

Předem moc děkuji. L.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
ŽL (vedlejší činnost) na pracovním úřadě
« Odpověď #1 kdy: Listopad 24, 2010 »

Po skončení studia se vaše živnost automaticky stane hlavní činností a budete muset odvádět pojistné z minimálního vyměřovacího základu. Letos je minimální ZP 1.603,- a SP 1.731,- Kč měsíčně. Pokud budete mít z podnikání minimální výdělky, tak je lepší při ukončení studia živnost přerušit.