Dobrý den,
měla bych dotaz týkající se způsobu vykazování nákladů, které mi v souvislosti s podnikáním vznikají ještě před začátkem živnostenského listu.
Plánuji prodej přes e-shop a zároveň otevření provozovny / výdejního místa. V současné chvíli jsem vedena na pracovním úřadě a z pochopitelných důvodu nechci svou živnost zahájit dříve, než skutečně \"otevřu\". Náklady spojené se zařizováním podniku, bych ráda zohlednila koncem roku v daňovém přiznání, pro snížení daňového základu. V této souvislosti narážím na několik problémů:
Jak řešit situaci, kdy například nakupuji a zadávám výrobu zboží, nebo vybavení, které je nutné objednávat poměrně dlouho předem a firma po mě vyžaduje IČ a DIČ?
Bylo mi porazeno kamarádem, že pokud si zařídím ŽL, mohu si stanovit pozdější datum zahájení činnosti, než je pořízení ŽL, a že tedy mohu se svým IČem nakupovat před datem zahájení činnosti (během doby, kdy je ŽL vlastně \"pozastaven\"). Když jsem ale přišla na živnostenský úřad, bylo mi řečeno, že podmínky se od srpna 2010 změnily a že ŽL je automaticky činný od data zažádání a nelze stanovit pozdější datum zahájení činnosti. Varianta \"mít IČO před zahájením činnosti\" je tedy od srpna nemožná...pokud bych to ovšem neudělala tak, že si zažádám o ŽL a současně požádala o jeho přerušení. To je způsob podle mě dost podivný, snad i úsměvný :-)...musí to jít přece jinak.
Můžete mi prosím poradit, jak zahrnout do nákladů položky spojené se zařizováním podniku ještě před pořízením ŽL a zároveň, jak to vyřešit, když pro pořízení některých věcí potřebuji IČ a DIČ?
Děkuji, IvaT.