Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Vrácení peněz zákazníkovi  (Přečteno 1395 krát)

Moliere11

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 15
Vrácení peněz zákazníkovi
« kdy: Říjen 20, 2010 »

Dobrý den Zdeno,
mám opět jeden dotaz.. je to asi triviální, nicméně nikdy jsem toto ještě neřešil, tak prosím o Vaši radu.
Zákazník si objednal zboží a zaplatil předem převodem na účet. Vystavil jsem klasicky fakturu. Bohužel se stalo, že náš dodavatel nám není schopen dodat zboží, takže nejsme schopni objednávku vyřídit a zákazníkovi jsme poslali peníze zpět na účet.
Zajímá mě, jak tento výdaj ošetřit v DE.. Jaký vystavit doklad a sjakým číslem....?
Díky za radu, Martin
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Vrácení peněz zákazníkovi
« Odpověď #1 kdy: Říjen 21, 2010 »

Dobrý večer, Martine, vystavte dobropis. Bude stejný, jako původní faktura (místo názvu faktura bude název dobropis), jenom s minusovou částkou. Pokud předpokládáte, že budete dobropisy vystavovat často, tak si pro ně můžete zřídit zvláštní číselnou řadu. Nebo mu můžete přidělit číslo vydané faktury, které je ke dni vystavení dobropisu zrovna na řadě.
Když vám zákazník zaplatil na účet, tak jste určitě tento příjem evidoval jako daňový. Vrácení peněz zákazníkovi proto bude daňovým výdajem (čímž vynulujete daňový příjem).
IP zaznamenána
Stran: [1]