Dobrý den,
jsem neplátce DPH a hodlám jím zůstat, chci rozšířit prodej zboží (prodávám hlavně formou e-shopu), který již provozuji v ČR, do zemí EU (UK, Nizozemí, Itálie, Německo, Slovensko...). Žádné výdaje v zahraničí nemám a mít nebudu.
Měla bych k tomu několik otázek:
1) Musí mít nějaké zvláštní náležitosti faktura do zahraničí? Být v angličtině? Musí mít nějaké jiné položky, než má faktura neplátce v rámci ČR? Prodávala bych z drtivé většiny soukromým osobám - koncovým zákazníkům. Jak by to vypadalo v případě prodeje podnikatelským subjektům? Mění se tam něco?
2) Jak je to s prodejem zboží za hotovost (a souvisejícími doklady) přímo fyzicky v zahraničí? Jezdím na mezinárodní výstavy, kde bych zboží prodávala, jako doklad k takto prodanému zboží zaplacenému na místě hotově mohu dát zákazníkovi klasický \"český\" paragon?
3) Pochopila jsem, že v daňovém přiznání pak uvedu příjmy rozdělené zvlášť podle jednotlivých států... u faktur k poslaným balíčkům je to jasné, tam vím, do které země jsem to poslala... ale jak u těch hotovostních příjmů na výstavách v zahraničí? Třeba jedu na akci do Itálie, tam prodávám (a budu mít třeba pakl paragonů, nebo nějaký soupis tržby), ale nekupují to jen Italové, jsou tam lidi z různých států (Nizozemci, Němci...), samozřejmě nemohu lustrovat, odkud přesně (navíc všichni mluví prostě anglicky)... jak to pak udělat s takovýmito příjmy, u kterých vlastně nevím, z které země je zákazník? Nebo to prostě shrnu pod Itálii (zemi kde se konala ta akce)?
Děkuji moc a chtěla bych poděkovat za celé tyto stránky a poradnu, provedly mne hladce počátky podnikání a už několik let z nich čerpám užitečné a aktuální informace. Smekám před tou skvělou prací.