Dobrý den,
mám otázku, která je zde sice několikrát zodpovězena, ale já z toho pro můj případ stejně nejsem chytrý:-)
Od 1.4. jsem plátce DPH a zároveň jsem obnovil svoji podnikatelskou činnost, která byla přerušena. V období leden až březen jsem ale musel nakoupit některé nezbytné věci,pro podnikání, zásoby atd. a toho se týkají mé dotazy.
U zboží už vím, že si mohu DPH odečíst při změně režimu. Ale jak je to s drobnými vydáními? Například. V únoru jsem koupil tiskárnu za 1200 Kč s DPH, taktéž mě stálo něco rozšíření domény internetového obchodu. Mohu si zároveň při změně režimu odečíst v prvním daňovém přiznání DPH z tiskárny, tonerů a správy eshopu, nebo to nelze a mohu si to tam dát jako celek při výdajích před zahájením činnosti, bez ohledu na DPH?
Další věc je, že nevím, zda si mohu odečíst DPH napřiklad z tonerů, které jsem nakoupil už jako plátce? Pokud ano, je to tak, že si odečtu DPH v daném kvartále a základ až na konci roku?
To stejné se týká účtů za telefon. Od dubna mám účty okolo 1300 Kč měsíčně s DPH. Moje blbost je, že na faktuře nemám DIČ, takže si zřejmě nemohu odečíst DPH? Ale jde mi o to, jestli si mohu odečíst celou částku 1300 Kč, když můj obrat za tento kvartál činí cca 600 000 Kč?
Moc se omlouvám, vím, že některé věci, už tady byly 100x zodpovězeny, ale já si nevím rady s těmi drobnými vydáními a DPH před registrací 1.4.
Děkuji moc za odpověď
M.