Můžete si uplatnit výdaje, které souvisejí s vaším podnikáním a které jste schopna obhájit. Hodně záleží na toleranci správce daně, které výdaje a v jaké výši vám uzná. Platby, spojené s bydlením, se týkají celého bytu a pokud nebydlíte sama, tak i více osob. Je třeba zvážit, které položky uplatníte a v jaké výši.
Pokud například máte vyčleněnou 1 místnost pro podnikání, pak si můžete stanovit výdaje na vytápění podle poměru podlahové plochy v metrech čtverečních (případně objemu místnosti v metrech krychlových) celého bytu a kanceláře. Výdaje na vytápění se vám budou těžko prokazovat, protože vyúčtování záloh na teplo a ohřev TUV podle skutečné spotřeby dostanete až někdy v polovině příštího roku. Z plateb za vodné a stočné, odvoz domovního odpadu, úklid a osvětlení společných prostor, mzda domovníka, pojištění domovního majetku, z dlouhodobé zálohy na údržbu a opravy a jiných položek, které (předpokládám) máte uvedeny na měsíčním předpisu úhrady za užívání bytu, bych neuplatňovala nic (nebo jen nepatrnou částku, menší, než je poměr podlahové plochy), neboť přímo nesouvisejí s vaším podnikáním.
Při stanovení výdajů na elektřinu budete mít také víc práce, než užitku. Platíte za spotřebu, která se týká celého bytu a možná i více lidí. Většinu energie v domácnosti spotřebuje pračka, elektrický sporák a ostatní domácí spotřebiče. Pro účely podnikání jednoznačně obhájíte jen spotřebu, kterou si vypočítáte podle příkonu a délky užívání spotřebičů, které používáte výhradně k podnikání.
Pevnou linku používáte pro soukromé i podnikatelské účely. Záleží na druhu vašeho podnikání a výši měsíčních účtů. Někteří správci tolerují 50% do výdajů, váš správce ale také může požadovat evidenci počtu, doby a ceny jednotlivých hovorů s dělením na hovory související se zdanitelnými příjmy a hovory ostatní, nebo porovnání frekvence hovorů před zahájením podnikání a v době podnikání.