Dobrý den,
chtěl bych začít podnikat (jako vedlejší činnost) v oboru nákup/prodej. Chtěl bych nakupovat ze zemí EU (konkrétně Polsko). Mám domluveného dodavatele, jenže jsem narazil na následující problém při komunikaci s ním. Požadoval jsem vystavování faktur a dodavatel mi řekl, že mi nemůže vystavit fakturu se standartní polskou DPH 22%, když nejsem/nebudu plátce DPH (a nemám DIC). Že mi může pouze dát pokladní lístek, kde samozřejmně nebudou moje údaje. Nechápu, proč mi faktury vystavovat nechce, přeci by s tím neměl mít žádný problém, že?
Pokud by tedy nebyl ochoten po návalu argumentů ode mne mi vystavovat faktury, můžu do účetnictví zahrnout tyto pokladní lístky (řekněme každý v hodnotě okolo 10tis CZK v přepočtu)? A ještě by mě zajímal, zdali musím mít podvojné účetnictví nebo postačí jednoduché při této činnosti. Obrat nebude nikterak moc vysoký. Bude se jednat o vedlejší činnost k mému současnému zaměstání.
Předem děkuji za odpovědi.