Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Dluh na zdravotním pojištění  (Přečteno 2529 krát)

vencarybak

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Dluh na zdravotním pojištění
« kdy: Únor 03, 2010 »

Dobrý den, mám takový problém. Minulý rok jsem odmaturoval a na plánovanou vysokou školu se bohužel nedostal. Podával jsem si ještě nějaké odvolání, na které přišla negativní odpověď až někdy v září...  a jde o to, že jsem se stal prakticky nezaměstnaným a já v té době zcela zapomněl oznámit zdravotní pojišťovně, že již nejsem student a  jsem osoba bez zdanitelných příjmů (nebyl jsem registrován na úřadu práce). Nejen že jsem pojištovně tuto věc neoznámil, ale z neznalosti jsem si neplatil zdravotní pojištění...
Koncem roku jsem se rozhodl, že začnu podnikat. Začátkem ledna jsem studoval zákony a sbíral potřebné informace a tím jsem i zjistil, že jsem pojištovně nic neohlásil a  od září nezaplatil na pojistném ani korunu. Ohlásil jsem živnost a jsem tedy již podnikatel. Nyní do 8. musím zaplatit jako podnikatel první zálohu za leden 2010. Jde mi ale o to, jak doplatit pojistné, které dlužím a jak celou věc nejlépe vyřešit.
Chci dluh co nejdříve doplatit. Spočítal jsem si, kolik od září 2009 dlužím + penále, ale nevím, zda stačí danou částku jednoduše poslat na bankovní účet pojištovny spolu se zálohou, nebo mám osobně navštívit pojištovnu a věc vysvětlit. Mám z takové návštěvy ale dost obavy...
Jde mi teda hlavně o to, zda zdravotní pojišťovna bude nekompromisní a dá mi pokutu za neoznámení faktu, že jsem se stal v září 2009 OBZP, ipřesto, že dlužnou částku zpětně řádně doplatím. Nevím tedy, jestli je lepší zaplatit dluh předem a až poté se vydat do pojištovny věc urovnat nebo naopak? Když totiž v pojištovně uvidí, že jsem dluh již uhradil, třeba nebude postih příliš tvrdý. Co myslíte?