Dobrý den, velice mi pomůže Vaše odborné stanovisko k problému,který se týká DPH a je z minulosti. V roce 2008 čs.společnost plátce DPH uzavřela mand.sml.s FO ze Slovenska(neplátce DPH) na zpracování technického řešení a postupu při rekonstrukci vysoké pece za odměnu 1900tis.Kč s místem plnění v ČR a v čase od 1.9.-20.11.2008 (81dní). Po předání přísl.dokumentace byla odměna mandtantovi vyplacena převodem na účet až v roce 2009, protože práce na zakázce byly přerušeny původním objednatelem a dokončeny až v 2/2009.
Tato situace se objevuje i nyní v roce 2010, společnost chce s touto FO opět uzavřít po roce mandatní smlouvu na stejnou práci , ale jiné zakázce za částu 590tis.Kč v rozsahu 30ti dní.
Můj problém zpočívá :
1) nejsem si jistá ,zda FO ze Slovenska se neměla stát plátcem DPH v ČR prostřednictvím stále provozovny.
2) zda česká společnost si neměla vyžádat řádný doklad - fakturu (posléze daňový doklad) a neměli jsem provést samovyměření daně s příslušnými náležitostmi řádného daňového dokladu ,tzn zaplatit DPH a uplatnit nárok na odpočet.
3) a jak v roce 2010 body 1-2 s objemem 590tis.Kč.
Děkuji za Vaše stanovisko a radu.