Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ pobírající PPM a její povinnost platit zálohy zdrav.pojištovny  (Přečteno 1872 krát)

evavyhnalova

• Newbie
  • *

Dobrý den, jsem lékařka, OSVČ hlavní příjm.čin. -v srpnu 2008 jsem nastoupila na MD, podepsala čestné prohlášení, že nebudu po dobu pobírání PPM podnikat, abych nemusela \"rušit\" živnost, a mohla by mít vyplácena PPM, ale zdravotní pojištovna i tak trvá na zaplacení záloh za dobu, kdy já jsem nebyla výdělečně činná. Zaráží mne, že jedna zdravotní pojištovna to po \"svých\" pojištěncích nechce, ale ta moje na tom trvá. Kde je pravda? Jsem povinná zálohy na ZP doplatit? Od března 2009 opět podnikám a zálohy na ZP a SP řádně platím.Děkuji za odpověd.
IP zaznamenána

Zdena

• Global Moderator
  • Hero Member

Zřejmě jste své zdravotní pojišťovně neoznámila přerušení výkonu samostatné výdělečné činnosti. Prohlášení o tom, že po dobu pobírání PPM ze zdrojů nemocenského pojištění OSVČ nebudete osobně vykonávat samostatnou výdělečnou činnost, jste určitě podepisovala na OSSZ. (Z hlediska SP nemusíte přerušovat činnost, můžete ji vykonávat dál, ale prostřednictvím zaměstnanců.)

Zálohy na zdravotní pojištění se neplatí za měsíce, kdy jste byla celý měsíc v pracovní neschopnosti, případně vám byla nařízena karanténa. Pokud jste neoznámila přerušení činnosti, tak jste měla platit zálohy na ZP i v době pobírání PPM _ viz § 7/2 zákona č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní pojištění. V přehledu o příjmech a výdajích za rok 2008 jste pak mohla snížit minimální vyměřovací základ o poměrnou část za ty měsíce, kdy jste po celý měsíc měla nárok na PPM.
IP zaznamenána

evavyhnalova

• Newbie
  • *

Děkuji za odpověd. Přerušení výkonu jsem ZP oznámila, i tak nadále trvali na mé povinnosti platit alespon minimální zálohy.
IP zaznamenána

Zdena

• Global Moderator
  • Hero Member