Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Začala jsem podnikat  (Přečteno 2903 krát)

Marie

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Začala jsem podnikat
« kdy: Březen 21, 2008 »

Dobrý den.
Začala jsem podnikat a moc bych prosila o rady.
Jsem živnostník (nejsem plátce DPH) a uvádím paušální výdaje. Stačí, když vedu:
1. Daňovou evidenci v Excelu, kde uvádím příjmy(faktury vydané), výdaje (platby VZP a OSSZ). Není nutno evidovat pohyb peněz v pokladně a bance?

Děkuji za odpověď.
Marie
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Začala jsem podnikat
« Odpověď #1 kdy: Březen 24, 2008 »

Jestliže uplatňujete výdaje procentem z příjmů, tak stačí vést:

záznamy o příjmech
evidenci pohledávek
evidenci hmotného a nehmotného majetku, který lze odpisovat

Za rok 2007 je dobré mít evidenci zaplaceného pojistného na zdravotní a sociální pojištění, od roku 2008 už to bude jedno, nebudou daňově uznatelným výdajem, který byste si mohla uplatnit k paušálu navíc.
Pohyb peněz v bance není nutné sledovat.
IP zaznamenána
Stran: [1]