Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Ujištění se v několika věcech student- SP, ZP  (Přečteno 1230 krát)

jannie

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 22

Dobrý den,

prvně musím říci, že Vaše stránky jsou opravdu velmi užitečné a přehledné.
Proto bych se chtěla pouze ujistit v několika věcech, takže Vás prosím, zda byste byla tak hodná a pomohla mi si ujasnit některé pojmy.

1) jsem student a od ledna roku 2009 podnikám. Studentem jsem po celý rok i rok 2010.

2) můj zisk nedosáhl hranice 56.532 Kč

3) po podání přehledu SP platit nebudu a v roce 2010 nebudu platit ani žádné zálohy na SP.

4) ZP zaplatím po podání přehledu (6,75% ze zisku). Zálohy na ZP budu platit avšak třeba například 20 kč za měsíc.

 
Mám v bodech 3 a 4 pravdu? Nebo se něco změnilo?

Předem moc děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Ujištění se v několika věcech student- SP, ZP
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 30, 2009 »

Máte pravdu, nic se nezměnilo.

Pokud vám vyjdou nepatrné zálohy na ZP a platíte složenkou, nebo placeným bankovním převodem, tak jim můžete poslat pojistné na několik měsíců najednou, nejlépe předem. Možná budou brblat, ale pak si to přeberou.
Od roku 2010 bude o něco vyšší hranice povinné účasti na SP, cca 56.900,- Kč.
IP zaznamenána

jannie

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 22
Ujištění se v několika věcech student- SP, ZP
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 31, 2009 »

Velice děkuji za odpověď.

Ještě jsem se zapomněla zeptat pokud tedy v roce 2009 jsem zahájila podnikání jako student,  ZP zaplatím až po podání přehledu, tedy klidně až v březnu. A zálohy budu také řešit až po podání přehledu? Nebo musím již zaplatit za leden 2010?

Omlouvám se, že jsem to neshrnula do jednoho příspvěku.

Ještě jednou děkuji a přeji krásný Nový rok.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member