Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Postačí účtenka z pokladny při nákupu v EU do účetnictví?  (Přečteno 3578 krát)

JarinR

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 12

Dobrý den,

chtěl bych začít podnikat (jako vedlejší činnost) v oboru nákup/prodej. Chtěl bych nakupovat ze zemí EU (konkrétně Polsko). Mám domluveného dodavatele, jenže jsem narazil na následující problém při komunikaci s ním. Požadoval jsem vystavování faktur a dodavatel mi řekl, že mi nemůže vystavit fakturu se standartní polskou DPH 22%, když nejsem/nebudu plátce DPH (a nemám DIC). Že mi může pouze dát pokladní lístek, kde samozřejmně nebudou moje údaje. Nechápu, proč mi faktury vystavovat nechce, přeci by s tím neměl mít žádný problém, že?

Pokud by tedy nebyl ochoten po návalu argumentů ode mne mi vystavovat faktury, můžu do účetnictví zahrnout tyto pokladní lístky (řekněme každý v hodnotě okolo 10tis CZK v přepočtu)? A ještě by mě zajímal, zdali musím mít podvojné účetnictví nebo postačí jednoduché při této činnosti. Obrat nebude nikterak moc vysoký. Bude se jednat o vedlejší činnost k mému současnému zaměstání.

Předem děkuji za odpovědi.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15046

Výdaj na podnikání si můžete uplatnit i na základě pokladních lístků, nemusíte mít fakturu s vašimi údaji. Nemusíte vést podvojné účetnictví, stačí daňová evidence, ukázky zde: http://www.jakpodnikat.cz/neplatce-dph-navod.php
Pokud byste za kalendářní rok pořídil zboží od plátců DPH z EU (nikoliv od tuzemských plátců) v hodnotě 326.000,- Kč bez daně, tak se povinně stáváte plátcem DPH.
IP zaznamenána

JarinR

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 12

Děkuji za odpověď. Ještě by mě zajímala jedna věc. V případě, že si podám žádost o živnostenský list, mohu nakoupené zboží před vyřízením ŽL uplatnit po vyřízení jako náklad, i když budou nakoupené před vyřízením?
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387

Ano, můžete, a to díky § 5 odst 7 zákona o daních z příjmů.
Cituji:
\"U poplatníka s příjmy podle § 7 a 9 se přihlédne i k zásobám pořízeným v kalendářním roce předcházejícím roku, v němž zahájil činnost, nebo k zásobám získaným z dědictví po zůstaviteli, který měl příjmy podle § 7 nebo § 9, pokud bude dědic pokračovat v činnosti zůstavitele nejpozději do šesti měsíců po jeho smrti. Totéž platí obdobně i pro jiné nezbytně vynaložené výdaje spojené se zahájením činnosti.\"
IP zaznamenána

tichy-blazen@email.cz

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jestli můžu použít účtenku z Tesca jako výdaj, jsem OSVČ. Musí být účtenka podepsaná a mít razítko? Nebo stačí tak jak mi ji předala pokladní ( bez podpisu a razítka)?
IP zaznamenána
Stran: [1]