Dobrý den, mám začít pracovat pro jednu agenturu jako překladatelka, znamená to tedy, že se stanu OSVČ (práce z domova na vlastním PC). Mám, s dovolením, několik otázek.
1. Budu pracovat doma na vlastním PC, překlady budou chodit mailem, já je budu mailem zase odesílat. Náklady tedy budou prakticky nulové. Je tedy pro mě výhodné použít paušální výdaje? (Tedy 60 %, jestli to správně chápu?)
2. Jak s placením DPH? Mohu být neplátcem? (Předpokládám, že pro mě to je jednodušší, agentura je s.r.o., takže ta DPH odvede, ale co případní další zákazníci, kterým bych chtěla nabídnout překlady - nebyl by to pro ně problém?)
3. Jak s placením zdravotního/sociálního pojištění, mám platit min. měsíční zálohy? (Zdr. 1601 od 01/2010, soc. neznám.)
4. Je něco, na co bych si měla dát pozor, před čím byste mě varovali?
Omlouvám se za své primitivní dotazy, ale doposud jsem byla pouze zaměstnancem, a nerada bych něco prošvihla. Váš web mě velmi zaujal, proto vás prosím i o radu.
Děkuji mockrát a přeji hodně pohody a zdraví do nového roku!