Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Platby sociálního a zdravotního pojištění  (Přečteno 2649 krát)

Macin

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5

Jsem teprve začátečník ve vedení daňové evidence a zajímá mě, zda musejí být do konce tohoho roku zaplaceny všechny zálohy SP a ZP. Mám zaplaceno jen za 5 měsíců a nevím, zda musím doplatit těch zbývajících 7 do konce roku 2009? Děkuji za odpověď
IP zaznamenána

Jarmila234

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 229
Platby sociálního a zdravotního pojištění
« Odpověď #1 kdy: Prosinec 10, 2009 »

Pokud Vám vyšlo z přehledů za rok 2008 povinné placení záloh a nebyly uhrazeny v termínech ( u SP do 20.dne následujícího měsíci za předcházející měsíc a ZP do 8.dne) bude Vám vyměřeno penále z těchto neuhrazených záloh.
IP zaznamenána

Macin

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Platby sociálního a zdravotního pojištění
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 11, 2009 »

Děkuji za odpověď,ale podnikám teprve od ledna 2009.
Tak nevím, zda do konce tohoto roku musím ty zálohy doplatit. Děkuji
IP zaznamenána

Jarmila234

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 229
Platby sociálního a zdravotního pojištění
« Odpověď #3 kdy: Prosinec 11, 2009 »

Pokud máte podnikání jako vedlejší činnost,(jste zaměstnaná,důchodce nebo je u ZP plátcem stát),tak zálohy na SP a ZP platit nemusíte.Pokud jen podnikáte a to prvním rokem,tak zálohy na SP také platit nemusíte-zúčtuje se až v přehledech,ale ZP platit musíte(myslím ty minimální 1.590.-Kč).Pokud zálohy na ZP nebudou uhrazeny v termínech,tak bude asi penále.
IP zaznamenána

Jasněna

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
Platby sociálního a zdravotního pojištění
« Odpověď #4 kdy: Prosinec 14, 2009 »