Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Studenti - DPP a ŽL  (Přečteno 1368 krát)

Matt

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Studenti - DPP a ŽL
« kdy: Říjen 11, 2009 »

Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o odpověď na pár otázek. Jsem student, podnikám na ŽL na vedlejší činnost.
Řekněme, že si vydělám z podnikání za rok 2009 částku 50 000Kč - tzn., že nemusím platit soc. a zdrav. pojištění. Pokud však mám další příjmy 40 000 Kč ze třech DPP (jako zaměstnanec) - počítá se mi příjem 90 000 a musím platit pojištění, nebo soc. a zdrav. pojištění stále neplatím? Mám já či zaměstnavatel v tomto případě nějaké povinnosti vůči státu?

Mnohokrát děkuji za odpověď

Martin
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Studenti - DPP a ŽL
« Odpověď #1 kdy: Říjen 13, 2009 »

Příjmy ze zaměstnání se vám nezapočítávají do příjmů ze samostatné výdělečné činnosti. Z dohody o provedení práce se žádné pojistné neodvádí, pouze daň z příjmů. U příjmů ze zaměstnání řeší vaše i své povinnosti vůči státu zaměstnavatel.

Pokud si jako student vyděláte za rok 2009 samostatnou činností 50 tis. Kč, pak nebudete platit sociální pojištění (nevznikne vám povinná účast), ale zdravotní pojištění zaplatíte, u ZP není žádná hranice, do které byste nemusel platit pojistné. Příklad: rozdíl příjmů a výdajů na podnikání = 50.000,-, pojistné na ZP 6,75% = 3.375,- Kč odvedete do 8 dnů od podání daňového přiznání za r. 2009. V roce 2010 budete platit zálohy na ZP ve výši 282,- Kč měsíčně.
IP zaznamenána

Matt

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 19
Studenti - DPP a ŽL
« Odpověď #2 kdy: Prosinec 11, 2009 »

Dobry den,
dekuji a chci se zeptat, zda-li musim platit SP?

Vydelek...........................120 000,-
Vydaje..............................72 000,- (pausal 60%)
Cisty zisk..........................48 000,-