Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Odevzdání DP  (Přečteno 3500 krát)

Luboš

  • Host
Odevzdání DP
« kdy: Březen 16, 2008 »

Dobrý den, letos budu první rok sám podavat DP a zajímalo by mně pár praktických detailu:
- my smysl si nechat orazítkovat i nějakou kopii DP i pro svoje účely (.. člověk nikdy neví?)
- spolu s DP budu podavat i Potvrzení o zdanitelných příjmech od bývalého zaměsntavatele - mám odevzdat original nebo kopii potvrzeni - original doklady nerad pouštím z ruky...
- při odevzdání potřebuji ještě nějaké další doklady/papíry/formuláře/potvrzení?
Díky Luboš
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Odevzdání DP
« Odpověď #1 kdy: Březen 16, 2008 »

Jestli půjdete odevzdat daňové přiznání osobně, tak si nechejte orazítkovat kopii, když už tam budete ... člověk nikdy neví:-)
Potvrzení o zdanitelných příjmech může být kopie, mám vyzkoušeno.
Někdo si nechává při odevzdání DAP potvrzovat přehled pro zdravotní pojišťovnu, ale letos už to není nutné.
IP zaznamenána

Danka

  • Host
Odevzdání DP
« Odpověď #2 kdy: Březen 26, 2008 »

Dobrý den,

prosím o radu: podnikám teprve několik měsíců ( zprostředkování obchodu a služeb ) a vedu DE. Musím zahrnout do příjmů za rok 2007 i příjem za prosinec 2007, který však byl vyplacen na  můj  účet až v lednu 2008? Pokud ne, je nutno uvést tento příjem jako pohledávku za rok 2007  do DAP a kde konkrétně? Výdaje budu uplatňovat paušálem, jakou evidenci musím vést v rámci svého podnikání ?

Děkuji za  brzkou odpověď.

Danka
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Odevzdání DP
« Odpověď #3 kdy: Březen 26, 2008 »

Jestli budete uplatňovat výdaje paušálem, pak si vedete daňovou evidenci jen pro své vlastní potěšení:-)
Při paušálu povinně evidujete příjmy, pohledávky a obchodní majetek, který lze odpisovat (pořizovací cena nad 40 tis. Kč).
Do příjmů na řádku 101 uveďte jen ty, které vám byly fyzicky zaplaceny do 31.12.2007. Pohledávku z faktury, která vám byla zaplacena až v lednu 2008 si evidujte jen u sebe, do daňového přiznání se nezapisuje, neboť paušalisté nevyplňují tabulku D.
IP zaznamenána

Lenkas

  • Host
Odevzdání DP
« Odpověď #4 kdy: Březen 27, 2008 »

Dobrý den,

začala jsem podnikat při středoškolském studiu.Přiznání na FÚ dávám jako OSVČ a platím podle zjisku (při paušálních nákladech mám základ daně 13tis).Jak je to ale s sociálním a zdravotním.Myslela jsem, že toto za mne platí stát (jako za studenta do 26let) a tedy bych neměla platit nic.Je moje úvaha správná?Jak tedy v tomto případě vyplnit přiznání CSSZ a VZP?

Děkuji za brzkou odpověď

Lenka
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Odevzdání DP
« Odpověď #5 kdy: Březen 27, 2008 »

Sociální a zdravotní pojištění za vás platí stát v případě, že nejste výdělečně činná. Pokud máte příjmy, pak za vás stát sice platí dál, ale vy také musíte na své pojistné přispět. Při základu daně 13 tis. Kč nebudete mít povinnost platit sociální pojištění, jen vyplníte přehled o příjmech a výdajích, ve kterém budou od řádku 27 dále nuly. Zdravotní pojištění platit budete, nemusíte ale zaplatit pojistné z minimálního vyměřovacího základu, ale jen z toho, co jste skutečně vydělala. Přibližně takto: základ daně 13 tis.,  základ pro výpočet pojistného 6.500,-, z toho pojistné 13,5% = 878,- Kč za rok. V roce 2008 byste měla platit zálohy na ZP ve výši 74,- Kč měsíčně:-)
IP zaznamenána
Stran: [1]