Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: OSVČ hlavní + učitel vedlejší  (Přečteno 5568 krát)

Tomek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 20
OSVČ hlavní + učitel vedlejší
« kdy: Srpen 31, 2009 »

Dobrý den,
prosím Vás o radu s následující situací: Od jara letošní roku pracuji jako OSVČ, platím řádně měsíčně zálohy na sociální a zdravotní pojištění. Od 1. září budu navíc pracovat jako učitel na zkrácený úvazek. Jak by měl vypadat odvod soc., zdrav. a daní z tohoto vedlejšího poměru? Mám si nechat pojištění i daně rovnou srážet ze mzdy? Jak to bude po novém roku s daňovým přiznáním, promítnou se do mého přiznání hlavní činnosti nějak daně činnosti vedlejší? To samé by mě zajímalo ohledně pojištění, jsem vůbec povinnen ho odvádět z vedlejší pracovní činnosti?
Děkuji za objasnění sicutace.
Tomek
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
OSVČ hlavní + učitel vedlejší
« Odpověď #1 kdy: Září 02, 2009 »

Zaměstnavatel má povinnost srazit vám z dosažené mzdy daň z příjmů i pojistné.  
Příjem i pojistné ze samostatné výdělečné činnosti musíte přiznat a odvést sám.
Nebylo by lepší, kdybyste to obrátil a byl jste učitel hlavní a OSVČ vedlejší?

Pokud budete mít zaměstnání, které zakládá účast na nemocenském pojištění a ze kterého bude odvedeno zdravotní pojištění z minimálního vyměřovacího základu, tak se z vaší živnosti může stát vedlejší činnost. Na zdravotní pojišťovně oznámíte, že jste zaměstnancem, samostatná výdělečná činnost se pro vás stala vedlejším zdrojem příjmů a nebudete muset platit zálohy na pojistné.
Na OSSZ oznámíte, že máte zaměstnání, které zakládá účast na nem. pojištění a budete moci být OSVČ vedlejší. Vzhledem k tomu, že podnikáte prvním rokem, byste neměl platit zálohy ani na SP.
IP zaznamenána

Tomek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 20
OSVČ hlavní + učitel vedlejší