Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: 1 [2]

Autor Téma: Zřizovací výdaje před zahájením podnikání  (Přečteno 19079 krát)

Iveta Bubeníčková

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #15 kdy: Leden 28, 2010 »

Dobrý večer,
prosím o radu.. vedu daňovou evidenci.. začala jsem s podnikáním 1.11.2009... zaúčtovala jsem všechny doklady.. a nyní jsem se dozvěděla, že si můžu zaevidovat i koupený nootebok v červenci roku 2009 a fotoaparát koupený v srpnu 2009 , jako DHM. Ale už mám očíslované výdajové doklady dle datumu. Takže když by teď  mělo následovat např. číslo dokladu PV0018 a uvedla bych tam nákup DHM ale s datumem před ostatními výdaji, které byly datové mnohem později.. Jednoduše.. zda musí očíslované doklady být souběžné s datováním nákupu...
A nootbok mám za 18,000,- a fotoaparát za 8000,- .. tak musím o tuto částku zvětšit vklad do podnikání... že?..jesti to chápu dobře.. protože jinak bych měla pokladu v mínusu... Děkuji za odpověď Iveta....
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #16 kdy: Leden 28, 2010 »

Výdaje, které jste vynaložila před zahájením činnosti, vůbec nemusejí projít pokladnou. Výdaje za notebook a fotoaparát můžete zapsat jen do tabulky E v příloze č. 1 k daňovému přiznání jako úpravu snižující základ daně. Nezapomeňte si je připočítat do výdajů v přehledu o příjmech a výdajích pro zdravotní pojišťovnu (do přehledu pro OSSZ nic nepřipočítávejte).
IP zaznamenána

Iveta Bubeníčková

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #17 kdy: Leden 29, 2010 »

Tak jestli to chápu dobře.. tak notebook a fotoaparát nebudu vůbec evidovat v evidenci příjmů a výdajů. Jen budu mít reálně uložené doklady o koupi v dokladech  za rok2009. A jestli ještě můžu, proč se to nebude započítávat do přehledu pro OSSZ? a když bych tedy přepsala všechny doklady v evidenci příjmů a výdajů.. také by to bylo správně. Moc děkuji za odpověď. Iveta
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #18 kdy: Leden 29, 2010 »

Ano, chápete to dobře, stačí mít k dispozici doklady.

Do přehledu pro OSSZ to vleze samo:-) Pojistné na ZP a na SP počítáte podle dvou (až moc) různých zákonů.

Pro účely ZP je důležitý rozdíl příjmů a výdajů. Ve výdajích, které uvedete na ř.102 přílohy č. 1 nebudete mít zahrnuté zřizovací náklady, proto si je v přehledu přičtěte.

Pro účely SP je důležitý daňový základ, ve kterém už jsou zahrnuté i úpravy základu daně z tabulky E.
IP zaznamenána

Iveta Bubeníčková

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #19 kdy: Leden 30, 2010 »

Moc děkuji Zdeni za odpověď... jste zlatíčko... obdivuji, co máte všechno v hlavince a nebo víte kde to najít... a hlavně to pak ještě pochopit..:-)  Ještě jednou moc díky  Iveta
IP zaznamenána

Laďka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 9
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #20 kdy: Únor 08, 2010 »

Dobrý den,

potřebuju si ujastnit zřizovací výdej u sro. Před zápisem do OR nám vystavili fakturu na roční nájem od července. K zápisu došlo v prosinci. Část nájmu pro rok 2009 dám jako zřizovací výdaje, zbytek přes časové rozlišení do výdajů roku 2010. Můžu zřizovací výdaje dát do nákladů roku 2009 nebo je musím odepisovat podle §32a ZDP. Vstupní cena zřizovacích výdajů je vyšší než 60tis. Děkuji.
IP zaznamenána

Iveta Bubeníčková

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #21 kdy: Únor 14, 2010 »

Dobrý den,
ještě se vrátím k předchozímu dotazu...
\" Výdaje, které jste vynaložila před zahájením činnosti, vůbec nemusejí projít pokladnou. Výdaje za notebook a fotoaparát můžete zapsat jen do tabulky E v příloze č. 1 k daňovému přiznání jako úpravu snižující základ daně. Nezapomeňte si je připočítat do výdajů v přehledu o příjmech a výdajích pro zdravotní pojišťovnu (do přehledu pro OSSZ nic nepřipočítávejte).\"

 NAŠLA JSEM TABULKU E...  mám tam přímo do té tabulky napsat co to je za výdaje.. čísla dokladu.. a nebo stačí jen ta částka bez popisky.. Děkuji  IVETA
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #22 kdy: Únor 14, 2010 »

Text například: výdaje podle § 5/7 ZDP a celkovou částku.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #23 kdy: Únor 17, 2010 »

Citace: Laďka
Dobrý den,

potřebuju si ujastnit zřizovací výdej u sro. Před zápisem do OR nám vystavili fakturu na roční nájem od července. K zápisu došlo v prosinci. Část nájmu pro rok 2009 dám jako zřizovací výdaje, zbytek přes časové rozlišení do výdajů roku 2010. Můžu zřizovací výdaje dát do nákladů roku 2009 nebo je musím odepisovat podle §32a ZDP. Vstupní cena zřizovacích výdajů je vyšší než 60tis. Děkuji.
Odpisovat podle § 32a ZDP.
IP zaznamenána

lucinkapes

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 10
Zřizovací výdaje před zahájením podnikání
« Odpověď #24 kdy: Březen 09, 2010 »

Od dubna 2010 budu OSVC jez nezbytne potrebuje ke sve cinnosti tiskarnu. Chci se zeptat, zda je mozne nejak dostat do zrizovacich nakladu tiskarnu v hodnote 4500Kc porizenou v pulce unora 2010. Faktura je ale bohuzel vystavena na jmeno me matky (stejna adresa jako ma i jako misto meho podnikani), kterou jsem vsak platil ja a vyuzivam ji take ja. Dekuji.
IP zaznamenána
Stran: 1 [2]