Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Vedení účetnictví  (Přečteno 1877 krát)

jajina

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 26
Vedení účetnictví
« kdy: Červen 23, 2009 »

Dobry den,
prosim o radu, bydlime v dome o 17 bytovych jednotkach, ucetnictvi by nam nove vedla pani, ktera je v duchodu a nema zivnostensky list. Jedna se prakticky o 4 faktury za el. energii za rok, nekolik faktur za odvoz odpadu apod. Mohla by se na to vyuzit napr. dohoda o provedeni prace nebo neco podobneho, nejake prilezitostne prace, aby nemusela odvadet socialni a zdravotni, pripadne dane. Jednalo by se o vydelek cca 5 tis Kc za rok!!  
PS:  Ale nevim,  zda neni nutne vest podvojne ucetnictvi a mit na to program, byl by v tom pripade nejaky problem?
Dekuji za radu
Jajina
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Vedení účetnictví
« Odpověď #1 kdy: Červenec 06, 2009 »

Pokud jste bytové družstvo, nebo společenství vlastníků jednotek (jste zapsáni v obchodním rejstříku), pak máte povinnost vést podvojné účetnictví.
Je možné využít dohodu o provedení práce, případně uzavřít například smlouvu příkazní podle občanského zákoníku.
IP zaznamenána
Stran: [1]