Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: auto na úvěr a daňová evidence  (Přečteno 27620 krát)

Eliška

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
auto na úvěr a daňová evidence
« kdy: Červen 17, 2009 »

Dobrý den,
potřebovala bych od Vás pomoc.
Jsem na mateřské se synem a od 1.6.2009 jsem OSVČ - neplátce DPH, jsem laik a zkouším si daňovou evidenci vést sama.
Dnes jsem koupila ojeté auto Škoda Fabia Kč 83000,- na úvěr, tj. akontace 9000,- a splátka 1861,-. Úvěr je psán na manžela, jelikož na mě z důvodu MD nemohl být napsán. Abych pravdu řekla, ani nevím, zda můžu být zapsána do velkého TP jako držitel (na registr vozidel jsem to dneska už nestihla). Chtěla bych si vozidlo vložit do podnikání, abych mohla uplatňovat prokázané výdaje. Prosím poraďtě mi:
1. zda mohu vozidlo do podnikání vložit, pokud nejsem v žádném dokumentu uvedena? nebo pokud budu uvedena jen v TP? Pokud nemohu vložit do podnikání, co pro to mohu udělat?
2. zda mohu zahrnout do výdajů splátku úvěru a akontaci? Pokud ano, jakým způsobem?
3. zda mohu a jakým způsobem odepisovat?
4. mohu si silniční daň zapsat do daň. výdajů?

Mnohokrát děkuji a s přáním hezkého dne

Eliška Linhartová
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
auto na úvěr a daňová evidence
« Odpověď #1 kdy: Červen 18, 2009 »

Auto bude součástí společného jmění manželů, v technickém průkazu je vždy zapsán jen jeden z manželů a můžete to být vy.

1. vozidlo můžete vložit do svého obchodního majetku, i kdyby bylo napsané na manžela, auto patří stejným dílem vám oběma

2. splátka úvěru, ani akontace nejsou daňově uznatelnými výdaji. Pokud je zapíšete do daňové evidence, pak jako výdaj bez vlivu na základ daně