Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1] 2

Autor Téma: Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.  (Přečteno 7865 krát)

Pavel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.
« kdy: Červen 14, 2009 »

Dobrý den. Jsem OSVČ, pracuji jako obchodník pro zahraniční firmu.
Firma mi hradí cestovní náklady (letenky, ubytování a pod.) Musím já tyto náklady vykázat jako zdanitelný příjem? Přestože třeba u letenek ani nevím, kolik přesně stály?
Předem děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.
« Odpověď #1 kdy: Červen 14, 2009 »

Podle mého názoru záleží na znění smlouvy, kterou máte uzavřenou se zahraniční firmou. Pokud je dohodnuto, že vaše cena zahrnuje jak hodnotu vaší práce, tak i cestovní výdaje (které odběratel uhradí a nebude vám je fakturovat), pak byste nemusel hrazené výdaje přiznávat jako nepeněžní příjem.
IP zaznamenána

Pavel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.
« Odpověď #2 kdy: Červen 14, 2009 »

Moc děkuji za odpověď. Mám ještě dva dotazy:
1/ Zaměstnavatel mi chce hradit určitou čásku za kilometr najetý mým soukromým vozem k služebním účelům. Musím tento příjem zdanit, když bude poukázán na můj účet?
2/ Musím zdanit stravné, které mi zaměstavatel zaplatí za dny strávené služebně v zahraničí?
Předem děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.
« Odpověď #3 kdy: Červen 16, 2009 »

Upřesněte, prosím, zda máte zaměstnavatele, nebo obchodního partnera.
IP zaznamenána

Pavel

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Cestovní náklady hrazené zaměstnavatelem.
« Odpověď #4 kdy: Červen 16, 2009 »