Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: DPČ a živnost  (Přečteno 2212 krát)

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
DPČ a živnost
« kdy: Červen 19, 2009 »

Dobrý den, pokud 1) jsem student 2) mám živnost jako vedlejší činnost a 3) uzavřu dohodu o pracovní činnosti

Jde mi hlavně o bod 3 - pokud uzavřu DPČ, sociální zdravotní u této dohody já musím nějak řešit? Nebo je to starostí zaměstnavatele?

U dohody mám podepsat prohlášení k dani? Co se stane, když nepodepíšu? Jak se to odrazí u mého podnikání?


Děkuji za odpovědi.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
DPČ a živnost
« Odpověď #1 kdy: Červen 20, 2009 »

Sociální a zdravotní pojištění odvede automaticky zaměstnavatel, Vy se o nic nestaráte, a jen pro kontrolu omrkněte výplatní pásku, zda bylo opravdu sraženo.
Pokud podepíšete u dohody prohlášení, sníží se Vám daň o částku 2070 měsíčně, a pokud jste student do 26 roků, i o slevu na studenta.  Pokud nepodepíšete, nic strašného se nestane, protože v DPFO za rok 2009 si tuto slevu uplatníte. Ale výhodnější je podepsat a mít každý měsíc menší ne - li žádnou daň. Jana
IP zaznamenána

Lucy

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
DPČ a živnost
« Odpověď #2 kdy: Červen 21, 2009 »

Opravte mě prosím, pokud se mýlím. Dejme tomu, že budu na DPČ pracovat jeden měsíc a podepíšu prohlášení. Tím se mi zmenší daň ze mzdy o 2070 Kč. Pokud ale podnikám celý rok na vedlejší činnost jako student, tak si v daňovém přiznání budu moci uplatnit slevu na poplatníka pouze za 11 měsíců, je to tak?

A pokud na DPČ podepíšu prohlášení, tak mi to zaměstnavatel automaticky zdaní sám. Pokud nepodepíšu, tak budu muset uvádět v daňovém přiznání, říkám to správně?

Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
DPČ a živnost
« Odpověď #3 kdy: Červen 21, 2009 »