Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Vyplácení mzdy a zdanění u DoPP  (Přečteno 3925 krát)

Květa

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2
Vyplácení mzdy a zdanění u DoPP
« kdy: Duben 01, 2009 »

Dobrý den,
chtěla bych vás poprosit o radu ohledně situace, kdy jako OSVČ zaměstnám někoho na Dohodu o provedení práce.  Jsem v těchto věcech začátečník, takže si nejsem zcela jistá, jestli vše chápu správně :-)
DoPP tedy můžu uzavřít se zaměstnancem písemně nebo ústně, neplatím za něj zdravotní ani sociální pojištění.
Hraje nějakou roli, pokud je tento člověk současně zaměstnaný jinde na HPP?
Zajímá mě hlavně, jak budu postupovat při vyplácení mzdy a zdaňování.
Pokud odměna nepřekročí 5000 Kč za měsíc a zaměstnaný nepodepíše Prohlášení poplatníka k dani, strhnu mu tedy z každé měsíční mzdy daň 15 % ?
Dále bych prosila o ujasnění situace, pokud by podepsal Prohlášení k dani (opět - hraje roli, pokud je současně zaměstnaný na HPP?).
Chápu to tak, že v tomto případě mohu u zaměstnaného snížit daň o 24 840 Kč za rok (základní sleva na dani na poplatníka). Jak bych v tomto případě postupovala při vyplácení  mzdy? Vím, že z odměny bych odečetla zálohu na daň  - jak vypočítám tuto zálohu na daň nebo na kolik je stanovená?  (omlouvám se, pokud jsem to  zde na webu přehlédla)  Jak bych započítala do měsíční mzdy zmíněnou slevu na dani (částka za rok se rozpočítá na měsíce?)?

K vyučtování:
Pokud jsem dobře vyčetla, musím po vyplacení měsíční mzdy do konce následujícího měsíce odvést za zaměstnance daň (15 % u srážkové). Lze vyplatit mzdu i např. za 3 měsíce dohromady s tím, že do konce následujícího měsíce po vyplacení odvedu daň za tyto 3 měsíce - nebo je nutné daň odvádět každý měsíc?
Pokud tedy budu pravidelně odvádět srážkové daně za mzdy, budu něco platit/doplácet při celkovém vyúčtování po konci roku?