Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daň z odměny za vytvoření díla  (Přečteno 3863 krát)

openTom

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Daň z odměny za vytvoření díla
« kdy: Březen 23, 2009 »

Dobrý den, jako OSVČ
zpracovávám DAP za 2008. Již pár let to bylo běžně tak, že jsem sečetl částky na fakturách (pracuji jako lektor) a měl jsem hotovo.
Jenže 1.11.2008 jsem podepsal Smlouvu o vytvoření díla (jednalo se o překlad knihy) a termín vyhotovení byl 31.1.2009.

Polovinu honoráře (17 tisíc) jsem obdržel v únoru 2009. Další polovinu bych měl dostat v létě 2009.

Můj dotaz:
Mám tuto částku nebo poměrnou částku (dvě třetiny?) z ní uvádět do DAP za 2008? Pokud bych danil za rok 2008, tak bych měl počítat s těmi 17 tisíci, co jsem již dostal anebo s celou odměnou, která bude kolem 30 tisíc?

Nebo to mám všechno nechat na DAP za 2009?
To bych ani jinak nepodával, neb od 1.1.2009 nejsem OSVČ...

V zákonech jsem našel v kolonce o autorských dílech pouze články pro noviny, časopisy... tedy něco jiného.

Děkuji za informace!
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daň z odměny za vytvoření díla
« Odpověď #1 kdy: Březen 27, 2009 »

Všechno bude patřit do roku 2009. Zdaňujete příjmy a v roce 2008 jste ještě žádného příjmu za překlad knihy nedosáhl. V roce 2009 budete mít příjem podle § 7, odst. 2, písm. a) zákona o daních z příjmů.... a za rok 2009 byste měl podat přiznání:-)
IP zaznamenána

openTom

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 8
Daň z odměny za vytvoření díla
« Odpověď #2 kdy: Březen 30, 2009 »

Jste skvělá, Zdeno! I ostatní:)
Mezitím se to vyřešilo, DAP podáno, na FÚ mi to řekli stejně jako Vy. Díky!