Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Zdravotní pojištění: Student jen část měsíce  (Přečteno 2480 krát)

ldown

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3

V roce 2008 jsem byl veden jako student denního studia na VŠ, a to v období od 13.3. do 17.5. Tedy jsem byl studentem asi 2 měsíce, ale pouze jeden měsíc celý (duben). Za které měsíce za mě stát platí zdravotní pojištění? Ze všechny i započaté (březen - květen), nebo jen za celé měsíce (duben)? Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

ldown

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Zdravotní pojištění: Student jen část měsíce
« Odpověď #1 kdy: Březen 17, 2009 »

Nikdo nic?
IP zaznamenána

marie111

  • Host
Zdravotní pojištění: Student jen část měsíce
« Odpověď #2 kdy: Březen 18, 2009 »

Dobrý večer,může mi někdo prosím poradit. Včera jsem byla na OSSZ s přehledem, kde jsem uváděla že jsem v roce 2008 vykonávala vedlejší činnost.Rozdíl příjmů a výdajů za rok 2008 je 15885.Příjem ze zaměstnání za leden byl 10500,-Kč. Od 1,2,2008 starobní důchod. Potvrzení od zaměstnavatele jsem předložila. Přesto mi pracovnice sdělila, že musím za leden doplatit sociální pojištění ve výši 1596,-Kč protože jsem nedosáhla příjmu 96000,-Kč. Nejak se mi to nezdá. Tady jsem se dočetla, že se výdělek posuzuje měsíčně. Může mi prosím někdo sdělit zda to najdu někde na stránkách OSSZ nebo jinde. Abych se mohla bránit. Děkuji Marie
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Zdravotní pojištění: Student jen část měsíce
« Odpověď #3 kdy: Březen 19, 2009 »

Stránky ČSSZ už byly aktualizovány na podmínky roku 2009.
V lednu 2008 jste považována za OSVČ hlavní, neboť váš roční příjem ze zaměstnání byl nižší, než 96 tis. Kč - je to tak, jak vám řekla pracovnice OSSZ.