Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Přefakturování nájemného v DE + kanc. potřeby  (Přečteno 1357 krát)

Manoka

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 65

OSVČ platí nájemné za kanceláře a má smlouvu. Tyto kanceláže s ní sdílí dalších asi 5 kolegyň a jim rozpočítává část nájemného. Může to tak udělat a jak to podložit? Musela by ona sepsat nájemní smlouvu s kolegyněmi a musí mít svolení majitele?
A pak rozpočítává kancelářský materiál - na to by také měla vystavit fakturu?
Dále řeší koupi ledničky (jedná se o fin. poradenství) a tu by chtěla také rozpočíst. Myslím, že do nákladů by si ji mohla dát a část fakturovat ostatním jako nájemné? Moc díky.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15012
Přefakturování nájemného v DE + kanc. potřeby
« Odpověď #1 kdy: Březen 04, 2009 »

Pokud chce pronajímat majetek, který má v pronájmu, pak v první řadě potřebuje souhlas pronajímatele. Rozpočítání nájemného na další kolegyně by mohla podložit podnájemními smlouvami. Na kancelářský materiál může vystavit fakturu. Lednici buď koupí jedna OSVČ a ostatním bude fakturovat pronájem, nebo si lednici koupí všechny dohromady a každá si dá do výdajů svůj spoluvlastnický podíl.
IP zaznamenána
Stran: [1]