Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Studentka pracujici na autorsky honorar  (Přečteno 1445 krát)

sorrynka

  • Host
Studentka pracujici na autorsky honorar
« kdy: Únor 11, 2009 »

Dobrý den, jsem studentka a od ledna 2009 pracuji u dvou zaměstnanců na autorský honorář. Mé měsíční příjmy pravděpodobně nepřevýší částku 7000,- Kč u žádného z nich. Udělala jsem správně, že jsem se zaregistrovala na FÚ (práce na DIČ) a nahlásila jsem tuto skutečnost i u své ZP a na PSSZ? Budu muset odvádět daně, pokud už jsou mé příjmy daněny 15 %, kolik bude činit měsíční částka ZP a SP a jsem nucena platit i důchodové pojištění? Předem velice děkuji!
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Studentka pracujici na autorsky honorar
« Odpověď #1 kdy: Únor 12, 2009 »

Pokud měsíční příjem u každého ze zaměstnavatelů nepřevýší částku 7 tis. Kč, pak vám je zaměstnavatelé zdaní srážkou a vy je už nebudete uvádět v daňovém přiznání, ani v přehledech o příjmech a výdajích pro OSSZ a ZP (tyto příjmy nepodléhají povinnému pojistnému). Jestliže už jste se zaregistrovala na pojišťovnách, tak jim v roce 2010 pošlete přehledy o příjmech a výdajích, třeba i nulové.

Ještě dodávám, že pokud by se jednalo o autorské honoráře nižší, než 7 tis. Kč měsíčně, které nebudou zdaněny srážkovou daní (nejedná se o příspěvky médiím), pak je budete přiznávat ke zdanění a odvádět z nich SP a ZP.
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Studentka pracujici na autorsky honorar
« Odpověď #2 kdy: Únor 13, 2009 »

Prosím, v jakém paragrafu je uvedena hranice 7 tisíc? J.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Studentka pracujici na autorsky honorar
« Odpověď #3 kdy: Únor 13, 2009 »