Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Výdaje před zahájení činnosti  (Přečteno 4256 krát)

Romesh

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Výdaje před zahájení činnosti
« kdy: Leden 03, 2010 »

Dobrý den,
od 1.1.2010 jsem OSVČ a v roce 2009 jsem si připravoval prostředí pro nynější činnost. Jednalo se o registrace internetové domény, registrace a pronájem e-shopu, placené internetové aplikace a nákup PC. To vše jsem potřeboval k přípravě a začínám. Mohu tedy uplatnit všechny tyto výdaje jako náklad v roce 2010? Na dokladech není samozř. uvedeno moje IČO.
Mám také nějaké zboží, které potřebuji prodat, ale nemám doklady o nákupu a zaplacení, mohu toto zboží i takto prodat? Samozř. bez nároku na výdaj.
Děkuji mnohokrát za odpovědi. Romesh
IP zaznamenána

Romesh

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 3
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #1 kdy: Leden 03, 2010 »

Děkuji za odpověď, teď jsem si všiml, že jste mi už odpověděla.
Jsem velmi rád, že funguje tento portál, hodně ho v začátcích využívám.
Ještě jednou děkuji Romesh
IP zaznamenána

vvikki

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #2 kdy: Červen 22, 2012 »

Dobrý den mám podobný dotaz, zajímalo mě jestli si můžu pronájem eshopu dávat pravidelně do nákladů ( měsíčně, jelikož nyní platím měsíční splátky)?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #3 kdy: Červen 22, 2012 »

Pokud jste ještě nezahájila podnikání, tak nemáte pravidelné náklady. Podle ustanovení § 5 odst. 7 zákona o daních z příjmů si můžete uplatnit nezbytně vynaložené výdaje spojené se zahájením činnosti. Tyto (zřizovací) výdaje uplatníte v daňovém přiznání jako úpravu snižující rozdíl mezi příjmy a výdaji (tabulka E) nebo je můžete zapsat do daňové evidence.
IP zaznamenána

vvikki

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 11
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #4 kdy: Červen 23, 2012 »

Děkuji za odpověd, jen si nejsu jistá jestli to dobře chápu, mám živnstenský list od předevčerejška, včera mi došlo vyučtování za tvorbu a pronájem eshopu na 4 měsíce předem, tak to si mohu zahrnout do nakladů? A pak až začnu prodávat zboží, a dojde mi další vyučtování za pronájem eshopu, to si mohu taky dát do Danové evidence jako výdaj?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #5 kdy: Červen 23, 2012 »

Ano, obojí můžete dát do daňové evidence jako výdaj.
IP zaznamenána

Ivanna

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #6 kdy: Březen 24, 2013 »

Dobrý den, prosím o radu, mám podobný dotaz. OSVČ začal podnikat v březnu 2013 a od té doby je také plátcem DPH, vede daňovou evidenci ne účetnictví. Už ve 12/2012 si koupil stoly a police a nějaké další drobné zařizovací předměty do své budoucí prodejny, kterou otevřel v 3/2013. Mohu o těchto výdajích účtovat jako o zřizovacích výdajích (jako v účetnictví)?
1) Mohu tedy zaúčtovat v březnu 2013 jako zřizovací výdaj i tyto náklady z roku 2012?
2) Mám je účtovat jako pokladní výdaj a o tyto položky snížit pokladnu?
3) Mohu na tyto doklady uplatnit i odpočet DPH?
4) Jestliže bod 3 ano, na kterém řádku by se to mělo projevit v DP k DPH?
5) V případě, kdyby tyto zřizovací výdaje byly vyšší než 40. tis. Kč, tak je musím odepisovat?
Děkuji Vám za radu
I.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Výdaje před zahájení činnosti
« Odpověď #7 kdy: Březen 24, 2013 »

1) Podle ustanovení § 5/7 ZDP se přihlédne i k zásobám ... atd. Zákon neříká, kde máte přihlédnout, zda v daňové evidenci, nebo zda máte upravit základ daně v tabulce E. Podle mého názoru se jedná o úpravu základu daně podle § 5 ZDP, nikoliv o daňový výdaj. Tak si vyberte, poplatníci většinou zapíší na začátek peněžního deníku s datem prvního dne podnikání.  Jestli uplatníte nárok na odpočet DPH, tak do daňových výdajů uplatněte částky bez DPH.
2) Jestli dáte do pokladny, tak ano.
3) Pokud máte předměty ke dni registrace v obchodním majetku, máte k dispozici daňové doklady a předměty byly pořízeny 12 měs. před registrací, tak můžete uplatnit nárok na odpočet.
4) Řádek 45.
5) Ne.
IP zaznamenána
Stran: [1]