Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: reklamní předměty  (Přečteno 3436 krát)

Banal

  • Host
reklamní předměty
« kdy: Leden 12, 2009 »

Dobrý den,
podnikatel zakoupil v rámci svého podnikání slavnostní obleky pro kuchaře (do restaurací, kam dodává své zboží) s výšivkou svého loga. Cena za ks převýší částku 500. Prosím o informaci, zda je možné alespoň část uplatnit do daňových výdajů. Děkuji.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
reklamní předměty
« Odpověď #1 kdy: Leden 12, 2009 »

A nemohli byste s restauracemi uzavřít smlouvy o reklamě? Dostaly by od vás pár korun za to, že obleky s vaším logem navlékly na své kuchaře a vy byste si veškeré výdaje uplatnili daňově.
IP zaznamenána

Dadajan

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
reklamní předměty
« Odpověď #2 kdy: Březen 18, 2009 »

Chci jako reklamní předmět předávaný partnerům a při prezentacích  na konci roku  uplatnit celou pořizovací částkou běžně zakoupené víno - obsah alkoholu<13 % (ne šumivé ani s dodatkem alkoholu) ,dooznačené firemní etiketou- vysačkou s pořizovací cenou do 200,-Kč .  Poradce tvrdí, že od výrobce musí být uvedeno na etiketě , že se jedná o \"tiché\" víno.  Prohledl jsem několik podobných dárků, které jsem dostal od \"zavedených\" firem a nikde toto vyslověně uvedeno není.  Není -li na výrobní etiketě nebo faktuře uvedeno, že se jedná o šumivé víno nebo , že je to výrobek s přídavkem alkoholu, pak by se mělo jednat logicky o \"tiché víno\". Děkuji
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
reklamní předměty
« Odpověď #3 kdy: Březen 29, 2009 »

Předpokládám, že vaše reklamní předměty splňují definici tichého vína podle § 93 zákona 353/2003 Sb., o spotřebních daních (kopíruji):

(3) Tichým vínem se pro účely tohoto zákona rozumí výrobky, které nejsou šumivým vínem vymezeným v odstavci 2 a které jsou uvedené pod následujícími kódy nomenklatury:
a) 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu pře-sahuje 1,2 % objemových, ale nepřesahuje 15 % objemových, je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
b) 2204 a 2205, jejichž skutečný obsah alkoholu pře-sahuje 15 % objemových, ale nepřesahuje 18 % objemových, pokud byly vyrobeny bez jakéhokoliv obohacování a je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu,
c) 2204 a 2205, nejsou-li uvedeny v písmenu a) nebo b), a 2206, nepodléhají-li dani z piva, jestliže skutečný obsah alkoholu u takových výrobků přesahuje 1,2% objemových, ale nepřesahuje 10% objemových, nebo
d) 2206, pokud nepodléhají dani z piva, jejichž skutečný obsah alkoholu přesahuje 10 % objemových, ale nepřesahuje 15 % objemových, je-li alkohol, který je obsažený v hotovém výrobku, plně kvasného původu bez přídavku lihu.

Pokud jste schopen případné kontrole jakýmkoliv způsobem prokázat, že se opravdu jednalo o tiché víno, tak je všechno OK.
IP zaznamenána

dana

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
reklamní předměty
« Odpověď #4 kdy: Duben 01, 2009 »

Dobrý den,
prosím o radu - lze po novele DPH od 1.1.09 dát do reklamních předmětů slivovici, lihoviny do 500,- Kč, bez loga. A uplatnit si DPH z tohoto nákupu tj. je tento nákup daňově uznatelný?

Děkuji za odpověď. Dana
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
reklamní předměty
« Odpověď #5 kdy: Květen 19, 2009 »

Označení obchodní firmou, ochr.známkou, názvem propagovaného zboží nebo služby už není nutné, stačí dodržet hodnotovou hranici 500,- Kč bez daně - viz § 13/8/c) ZDPH. Vzorky svých výrobků, dodávaného zboží apod. můžete poskytovat bez ohledu na jejich hodnotu.
Pokud se ale nebude jednat o vzorek, pak bych lihoviny nepovažovala za reklamu, nýbrž za reprezentaci, u které není nárok na odpočet.
IP zaznamenána
Stran: [1]