Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: placení zdravotního a sociálního pojištění u studenta  (Přečteno 1548 krát)

táňa

• Host

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. můj otec má podnikání jako hlavní činnost. já jsem studentka vysoké školy - denní studium. živnostenský list nemám. je možné, aby mne otec uvedl jako splupracující osobu za rok 2008, tzn., aby na mne převedl - max částku 180 tis Kč, jak jsem se dočetla, že je možné.
Jako splupracující osoba jsem se nikde neregistrovala dopusud, nevím, zda je toto nutné.
V případě, že tato registrace nebyla nutná jak na zdravotní pojišťovně, na OSSZ nebo na finančním úřadě, jaké budu platit daně z přijmu fyzických osob a jakým způsobem bych platila sociální a zdravotní pojištění, popř. zálohy na rok 2009?
V případě, že toto již na rok 2008 nepůjde, chtěla jsem se zeptat, jak mám postupovat, abych mohla být uvedena jako splupracující osoba na rok 2009. Děkuji za odpověď. táňa
IP zaznamenána

Zdena

• Global Moderator
  • Hero Member
placení zdravotního a sociálního pojištění u studenta
« Odpověď #1 kdy: Leden 03, 2009 »

Zahájení spolupráce se oznamuje finančnímu úřadu do 30 dnů, zdravotní pojišťovně do 8 dnů a správě sociálního zabezpečení do 8. dne následujícího měsíce od zahájení spolupráce. Úřady sice tolerují jisté zpoždění v oznamování, ale celý rok je příliš, takže bude vhodnější zahájit spolupráci až od roku 2009. Na FÚ stačí pospat dopis, ve kterém oznámíte, že zahajujete spolupráci s otcem, pro OSSZ vyplňte formulář Oznámení o zahájení samostatné výdělečné činnosti, platný od 1.1.2009, najdete zde:  http://www.cssz.cz/cz/tiskopisy/osvc.htm