Vystavená faktura a nepřevzaté zboží; inventura; drobný majetek

Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Autor Téma: Vystavená faktura a nepřevzaté zboží; inventura; drobný majetek  (Přečteno 253 krát)

Míla7

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Dobrý den, podnikám jako fyzická osoba, jsem identifikovaná osoba, vedu daňovou evidenci, provozuji e-shop a moc bych Vás chtěl poprosit o radu k následujícímu:

1) Na přelomu roku jsem vystavil fakturu, kterou jsem odeslal se zbožím (ještě v r. 2024). Toto zboží si zákazník nevyzvedl a mně se na začátku ledna vrátilo zpět (zákazník tedy fakturu neobdržel). Je v pořádku, pokud tuto fakturu neuvedu v daňové evidenci (zboží nebylo zaplaceno) a pouze si ji uschovám spolu s trasovaním zásilky, ze kterého je patrné, že se mi zásilka vrátila, pro případnou kontrolu? Je třeba částku na faktuře uvádět jako pohledávku v zápisu o inventuře a DAP, když zboží fakticky nebylo doručeno a následně (v 1/25) jsem od kupní smlouvy odstoupil?

2) Pokud nakoupím zboží ze zemí EU bez DPH, to následně odvedu v ČR, je za pořizovací cenu zboží, kterou se oceňuje zboží při inventuře, považována částka s DPH, nebo bez?

3) Pokud bych chtěl v daňové evidenci uplatňovat výdaje (barva, etikety) související s tiskem štítků na balíky a zároveň používat dosud nevyužívanou tiskárnu, kterou jsem zakoupil několik let před začátkem podnikání, je v pořádku následující postup? Vytvořím si tabulku drobného majetku, do ní zapíši tiskárnu a jako cenu uvedu částku, za kterou se tento typ tiskárny nyní prodává v bazarech (cca. 1,5tis.). Tiskárnu už nikde jinde neuvádím (inventura, DAP apod.).

Předem moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15073

Dobrý den.
1) Vystavená faktura by správně měla být uvedena v pohledávkách i v DaP. Přiznání sestavujete podle stavu k 31. 12. 2024 a to jste ještě nevěděl, že se zásilka vrátí.
2) Nejste plátcem DPH, jste pouze identifikovanou osobou (v tuzemsku máte postavení neplátce), takže do pořizovací ceny zboží započítáte i DPH, které jste odvedl.
3) Ano, jak píšete. Vykazování drobného majetku v daňovém přiznání není povinné, takže tiskárnu nemusíte nikde uvádět, ani provádět inventuru.
IP zaznamenána

Míla7

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 2

Moc Vám děkuji za odpověď, paní Zdeno, velmi jste mi pomohla. Ještě bych se rád doptal:
ad bod 1 - částka z faktury má být tedy uvedena v pohledávkách v zápisu o inventuře a v pohledávkách v DAP, ovšem v daňové evidenci se neuvede, jelikož jsem neobdržel platbu za zboží, je to tak?
ad bod 2 - kurz při ocenění zboží kvůli inventuře mohu použít ten, který byl reálně použit při platbě za zboží (EUR/CZK)?

Ještě jednou děkuji a přeji hezký večer. :)
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15073

1) Ano, faktura bude jenom v pohledávkách, kde nemá vliv na daň z příjmů. V daňové evidenci uvádíte příjmy, tedy peníze, které jste skutečně přijal. Platbu za zboží jste neobdržel, takže se v daňové evidenci neobjeví.
2) Pro ocenění zboží můžete použít kurz, který byl použit při platbě za zboží.
IP zaznamenána