Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Zřízení živnostenského oprávnění  (Přečteno 1611 krát)

hasilp

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 4
Zřízení živnostenského oprávnění
« kdy: Říjen 30, 2008 »

Dobrý den,

dovolte se mi zeptat na pár otázek.

Chtěl bych začít podnikat na ŽL (jako vedlejsí cinnosti prilezitostna v podnikání - www stránky, atd.). Jsem student a za nedlouho mi bude v roce 2009 po měsící 18let a chci začít podnikat. Momentálně jsem a budu ještě dlouho student. Bydlím s matkou a otec s námi nebydlí avšak platí pouze váživné. Zajimalo by mě to jak to bude zhlediska daňového a celkově. Jestli matka na mě bere daňové odpisy, či pokud budu mít ZL zda se něco zmeni v platbách které provadí matka na mě a ostatní zalezitosti ktere s tím souvisi.

Mám nastudováno spoustu informací z této oblasti a mohu říci ze se v nekterých vecech vyznám, ale jediné s čím jsem si nemohl zatim poradit, je Mé podnikaání jako student a moje rodina, zda vuci statu z daňového hlediska, které za me matka plati zda se ji zrusi a presne také nevím o jake danove zalozitosti jde.

Predem Děkuji velmi za vysvětlení
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Zřízení živnostenského oprávnění
« Odpověď #1 kdy: Listopad 01, 2008 »

Ke svému podnikání čtěte zde:
http://www.jakpodnikat.cz/dan-studentu.php
http://www.jakpodnikat.cz/pojisteni-studenti.php

Maminka si na vás bude moci i nadále uplatňovat slevu na dani na vyživované dítě, výše vašich příjmů nebude důležitá - samozřejmě za předpokladu, že budete mít status studenta. Pokud ale maminka pobírá některé dávky státní sociální podpory (např. přídavek na dítě, jehož příjemcem budete od 18 let věku vy, nebo příspěvek na bydlení, případně nějaké sociální příplatky), pak se bude váš příjem ze živnosti započítávat do příjmů společně posuzovaných osob.
IP zaznamenána