Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Kancelářský nábytek  (Přečteno 291 krát)

Vizuka

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Kancelářský nábytek
« kdy: Duben 25, 2019 »

Dobrý den,

Rada bych se poradila ohledně nákupu nábytku v celkové hodnotě 120.000,- , který bych rada uplatnila v rámci svého podnikání a pokratila si tak nakup o DPH.
Jsem plátce DPH s paušalnimi vydaji 80%. Nábytek nebude součástí místa podnikání, ale v místě bydliště.

Dostalo se mi 2 odlišných teorií a nevím, čím se řídit.
1) pokud nábytek nechám rozložit na položky do 40.000,-, pak se majetek rovnou odepisuje a mohu si tak ponížit nakup o DPH. Případnou kontrolu z FÚ tyto položky zajímat nebudou.
2) Mám paušální výdaje, Tj. nákladová položka za nábytek mi nijak nepomůže snížit cenu o DPH.
Zároveň pokud nábytek nebude v místě podnikání, mohu se potkat s problémy s FÚ při kontrole, kde v místě podnikání nebude nábytek k vidění.

Předem mockrát děkuji za vyjasnění a radu.
Z.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 14831
Re:Kancelářský nábytek
« Odpověď #1 kdy: Duben 30, 2019 »

Dobrý den. Jedná se o volně stojící, nebo vestavěný nábytek? Pokud volně stojící, je pořizovací cena jednotlivých kusů do 40 tis. Kč? Budete schopni prokázat, že nábytek slouží výhradně k uskutečňování ekonomických činností?
IP zaznamenána
Stran: [1]