Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Rozpis materiálu do zakázky?  (Přečteno 5133 krát)

Skartena

  • Host
Rozpis materiálu do zakázky?
« kdy: Říjen 06, 2008 »

Chtěl jsem se zeptat,pokud jsem plátce DPH a nakupuji od různých prodejců materiál na realizaci zakázky,je nutné při vkládání do počítače zadávat každou položku? nebo stačí napsat výdaj na akci ...a jestli je také nutné při vystavování faktury pro mého zákazníka vypisovat materiál který jsem na něho nakoupil(to bych musel asi vést nějakou agendu)a nebo lze na doklady kterými jsou náklady popisovat přímo do účetnictví odkaz o kterou zakázku se jedná.Děkuji Kartena
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #1 kdy: Říjen 08, 2008 »

U plátce DPH zaznamenávám jednotlivé daňové doklady, které někdy - pokud jsou stejného charakteru - slučuji do jednoho souhrnného dokladu (například spotřeba PHM za měsíc, či čtvrtletí). Jednotlivé položky rozděluji pouze výjimečně a to v případě, že je na jednom dokladu více druhů výdajů, které sleduji odděleně. U nákupů přímého materiálu, který neeviduji na skladě, ale jde rovnou do spotřeby, vždy poznamenávám zakázku, při které byl spotřebován.  
Do vystavených faktur pokud možno nevypisujte žádné zbytečnosti, například rozpis spotřebovaného materiálu, částky za práci, cestovné atd. Zákazník si u vás objednal nějaké dílo, například stůl, tak mu vystavte fakturu za zhotovené dílo. Pokud by žádal podrobnější rozpis, tak mu můžete vypsat třeba zakázkový list.
IP zaznamenána

Skartena

  • Host
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #2 kdy: Říjen 12, 2008 »

Pokud jsem tedy plátce DPH tak jestli jsem vás dobře pochopil tak doklady které nakupuji na danou zakázku sloučím do jednoho záznamu v účetnictví a DPH vypočítám(sečtu) a celkovou částku i s DPH vepíšu do dokladu který eviduji na danou zakázku a na tento doklad vepíši o jakou akci nebo zakázku se jedná.
                                                                                                                            Děkuji Kartena
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #3 kdy: Říjen 13, 2008 »

Ne, ne, asi si nerozumíme. DPH nesčítáte, DPH naopak oddělujete od výdajů. Nechtěl byste raději napsat konkrétní zadání, který chcete řešit?

Sloučení výdajových dokladů, které se týkají jedné zakázky, si umím představit v případě krátkého výrobního cyklu a malého množství dokladů.

Ale například u řemeslníka, který pracuje na jedné stavbě 2 - 3 měsíce nebo déle, eviduji paragony za nakoupený materiál podle data zaplacení, aby si mohl hned uplatnit DPH. Do textu v peněžním deníku, nebo v jen na dokladu uvedu poznámku, ke které akci se doklad vztahuje. Žádnou evidenci výdajů podle zakázek nevedu - i když mi to program umožňuje - čekám, až jestli to podnikateli uloží FÚ jako záznamní povinnost. Do jednoho záznamu slučuji doklady tehdy, když si tím ulehčím práci.  Podnikatel například přinese paragony, podle kterých 10 x za čtvrtletí nakoupil cementové lepidlo. Na paragony mi poznamená, na které akce lepidla použil a já pak doklady sloučím do jednoho souhrnného dokladu (s rozpisem na základ daně a DPH) a zapíši jedním řádkem do peněžního deníku i do záznamní povinnosti k DPH.
IP zaznamenána

Skartena

  • Host
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #4 kdy: Říjen 14, 2008 »

Jedná se o řemeslnou činnost ,plátce jsem čtvrtletní,pokud nakoupím u obchodníka cement za 100 kč bez dph a u dalšího lepidlo za 50 bez dph.Napíši na doklady na jakou zakázku jsem to použil sepnu svorkou a do účetnictví vepíši nákup na akci... a udám částku 150 bez dph a vypočítám dph.Je to tak možné?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #5 kdy: Říjen 15, 2008 »

Ten váš první nápad se mi nyní zdá lepší:-) Někde si vysčítáte základy daně a DPH z jednotlivých dokladů - pro účely DPH. Pak doklady spojíte a do peněžního deníku - daňové evidence pro účely daně z příjmů - je zapíšete jedním zápisem.
Psal jste o vkládání do počítače, můžete napsat, jaký program používáte?
IP zaznamenána

Skartena

  • Host
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #6 kdy: Říjen 16, 2008 »

Já používám program POHODA ,je to super program pro začínající podnikatele,a můžu vám říct,že po programu MONEY který jsem měl od roku 1993 do roku 2000 a pak jsem používal program CÉZAR od 2000 do 2004,od 2004 do 2007 program K2  tak POHODA program je snad nejednoduší na naučení a velmi dobře se sním pracuje.Ať se vrátím k mému problému tak tedy lze sloučit doklady do sponky správně vypočítat DPH a zadat do peněžního deníku jedním záznamem?Samozřejmě ze záznamem o kterou akci se jedná.
Mám na vás další dotaz zákazník kterému jsem provedl práci potřebuje doklad až příští rok,ale já jsem nakoupil už materiál a také u něho použil,jedná se tedy o fakturaci do dalšího roku,je to možné ?PS:Je také plátce DPH.
                                                                                                             Děkuji Kartena
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Rozpis materiálu do zakázky?
« Odpověď #7 kdy: Říjen 16, 2008 »

S Pohodou jsem se v praxi nepotkala, dnes jsem se ale podívala alespoň do jejich uživatelské příručky. Myslím, že by se mi líbila a také by se mi s ní dobře pracovalo.

Podle mého názoru můžete použít Pokladní doklad s položkami a máte vystaráno. Těmi položkami pokladního dokladu budou jednotlivé paragony (i když je na každém třeba několik dalších položek, vezmete jen jejich součet), které jste sloučil do sponky. Výpočet DPH a zanesení do záznamní povinnosti k DPH v pohodě obstará Pohoda:-)

Výdaj za nakoupený materiál si uplatněte do daně z příjmů letos, v příštím roce už by nebyl daňově uznatelný. Zároveň uplatněte i DPH na vstupu - máte daňové doklady s letošním datem uskutečnění zdanitelného plnění. Na doklad, nebo do peněžního deníku můžete poznamenat, že se jedná o rozpracovanou zakázku. Nikdo přece neví, jak dlouho jste na akci pracoval, můžete ještě dolaďovat detaily a práci dokončit až příští rok. Pak teprve vystavíte fakturu.
IP zaznamenána
Stran: [1]