Dobrý den, mám dotaz, jako OSVČ, která uplatňuje výdaje paušálem 60% a není plátce DPH jsem přerušila živnost od 1.1.2018 kvůli nástupu do zaměstnání na plný úvazek.
Mám ale bohužel jednu vystavenou a neuhrazenou fakturu z r.2017 a jednu, která byla zaplacena částečně, místo 10.000,-kč mi poslali bez udání důvodu pouze 4.000,-kč.
Činnost jsem si řádně přerušila a teď podávám DP za rok 2017. Vím, že nemusím danit to, co mi nezaplatili. Ale co by se stalo, kdyby mi třeba nakonec do konce roku 2018 zaplatili?
Tedy v době, kdy již nepodnikám? Jak bych to pak měla daňově řešit? Podat DP dodatečné? Nebo to nějak zakomponovat do DP za rok 2018? Ale v roce 2018 když nepodnikám, nemohu přece vyplnit přílohu č.1.
Nevím si rady. Pokud máte na moje otázky odpověď, moc děkuji za pomoc.