Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daň z příjmu  (Přečteno 2885 krát)

Duke

  • Host
Daň z příjmu
« kdy: Září 18, 2008 »

Dobrý den. Jsem absolutní začátečník v podnikání, a tak se na vás obracím s dotazem. Moje situace je taková, že jsem začal dělat pro jednu firmu jako \"externista\". Nemohli mě však vzhledem ke vzdálenosti zaměstnat jako běžného zaměstnance, a tak pro ně dělám na živnostenský list jako jakási \"firma\". Udělám práci, vystavím jim fakturu a dostanu zaplaceno. Je to můj hlavní a jediný příjem.

Rád bych se teď  zeptal, jak je to s daní z příjmu. Pokud jsem to pochopil správně, nemusím vést žádné účetnictví, jestliže chci na konci roku zdaňovat paušálně. Takže stačí uschovávat pouze faktury a výpisy z účtů? Na konci roku pak vypočítat 50% z příjmů a ze zbytku odvést 15% daň a to je vše? Rozumím tomu dobře?

S tím souvisí i můj druhý dotaz, na který jsem zde nikde nenalezl jednoznačnou odpověď. Musím mít nějaký speciální účet, kam budu přijímat platby za odvedenou práci, nebo mohu k těmto účelům využívat svůj osobní účet, kam mi však může přijít i jiný \"příjem\", třeba kdybych někdy něco prodal přes internetový bazar a tak... Stejně tak z tohoto účtu běžně vybírám, převádím peníze při nákupech na internetu atd... Nebude to něčemu vadit - třeba kdyby přišla nějaká kontrola?


Mockrát děkuji za odpovědi.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Daň z příjmu
« Odpověď #1 kdy: Září 18, 2008 »

Dani z příjmů rozumíte dobře:-)