Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Balík pošta  (Přečteno 2758 krát)

guru

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 48
Balík pošta
« kdy: Březen 27, 2016 »

Při podání balíku ještě využiju služby e-dodejka + udaná cena.
Je toto bráno jako výdaj v podnikání ?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 14840
Balík pošta
« Odpověď #1 kdy: Březen 27, 2016 »

Pokud odeslání balíku souvisí se zdaňovanými příjmy, tak je to bráno jako výdaj na podnikání.
IP zaznamenána

guru

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 48
Balík pošta
« Odpověď #2 kdy: Březen 27, 2016 »

Zákazník si objedná, vybere dobírku či předem a já to pošlu. Nebo je v tom rozdíl ?

Když zákazník vrátí balík do 14 dní, bere se výdaj za poštovné taky jako výdaj na podnikání ?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 14840
Balík pošta
« Odpověď #3 kdy: Březen 27, 2016 »

Je jedno, zda zákazník zaplatí předem, nebo na dobírku. Důležité je, že poštovné souvisí s podnikáním, pak je to výdaj na dosažení příjmů. Nikdo nebude zkoumat, zda jste měl využít služby e-dodejka, nebo jiné služby. Když zákazník vrátí balík do 14 dnů, tak se výdaj za poštovné bere jako výdaj na podnikání.
IP zaznamenána

guru

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 48
Balík pošta
« Odpověď #4 kdy: Březen 29, 2016 »

V daňové evidenci se to bere jako daňový výdaj nebo nedaňový výdaj ?

Když zákazníkovi naúčtuji poštovné ve výši kde bude i zahrnuto e-dodejka + udaná cena, je to v pořádku ? Nebo musím zákazníka upozornit, že v ceně poštovného je i jiná služba ?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 14840
Balík pošta
« Odpověď #5 kdy: Březen 29, 2016 »

Koupil by si zákazník zboží, kdybyste mu je neposlal? Asi nekoupil, že? V tom případě je poštovné daňovým výdajem, vynaloženým za účelem dosažení příjmu.

Předpokládám, že cenu dopravy sjednáváte při objednání zboží a zákazník ji akceptuje, jinak by si zboží neobjednal. Podle mého názoru nemusíte zákazníkovi přesně specifikovat jednotlivé složky ceny za dopravu.
IP zaznamenána
Stran: [1]