Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Daňové přiznání a pojištění  (Přečteno 694 krát)

fairy

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
Daňové přiznání a pojištění
« kdy: Březen 12, 2015 »

Dobrý den,
prosím Vás o radu, nemůžu se zorientovat ve své situaci a nikde nenacházím odpověď. V roce 2014 jsem byla studentem a od začátku roku jsem byla OSVČ jako vedlejší činnost, ale měla jsem nulové příjmy. V září jsem studium dokončila, ztratila status studenta a přerušila živnost, ale byly tam 3 dny, kdy jsem byla OSVČ, ale nebyla jsem už student a ani registrovaná na ÚP. Po těchto třech dnech jsem tedy činnost přerušila a přihlásila se na ÚP, kde jsem byla 7 dní. Následně jsem získala zaměstnání. Živnost mám stále přerušenou.
Mám v tomto případě podat daňové přiznání (čestné prohlášení o nulových příjmech) a přehledy za celý rok najednou do konce března, nebo nějak zvlášť ze závislé činnosti (což jsem už možná prošvihla?) a zvlášť OSVČ? A nevíte, co s těmi třemi dny, kdy jsem byla OSVČ a nebyla na ÚP, zda budu platit na zdravotní pojištění celou minimální měsíční částku, nebo pouze přiměřenou část za ty tři dny?  
Děkuji za každou radu a omlouvám se, pokud jsou mé otázky nějak snadno zjistitelné - já si prostě nevím rady, kde tyto informace najít.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Daňové přiznání a pojištění
« Odpověď #1 kdy: Březen 12, 2015 »

Pokud jste měla pouze příjmy ze zaměstnání a podepsala jste u zaměstnavatele prohlášení k dani (růžový papír), tak nemusíte podat daňové přiznání. Do konce března byste měla FÚ oznámit, že Vám nevznikla daňová povinnost.