Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: 1 [2]

Autor Téma: Přenesená daňová povinnost-řádky v přiznání-prosím spěšnou radu  (Přečteno 6443 krát)

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135

paní Zdeno, prosím ještě vystavování faktury v režimu přenesené daňové povinnosti - smí se napsat do faktury , že zákazník odvede daň a zdůraznit, že se jedná o odvodení ve výši 21%?? chci to tam uvést , aby nedošlo k mylnému odvedení ze strany zákazníka ve výši třeba 15%. A ještě jeden dotaz - že prý musí být od 1.1.2015 na faktuře uvedené všechny 3 sazby 10%, 15%, 21% třebas uvedené s nulovou částkou . Stále zápasím s myšlenkou zda při režimu v přenesení daňové povinnosti bude uvedená cena v části-v řádku  s 0% tedy nebude uvedená ani v jednom řádku s daní ani u 10% ani u 15% ani u 21%? Nemám s tím žádné zkušenosti. Nejspíš jsem vystavila fa špatně, protože tam nemám sazbu 10% vidět - mám tam pouze 15% s 0,- a 21% s 0 a řádek s 0% s částkou v režimu přenesení.Snad se v mm dotazu vyznáte, moc dík za odpověď
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Sazba daně není povinnou náležitostí DD. Pokud chcete uvést, uveďte. Zákon o DPH Vám to nezakazuje. Za správnost sazby ručí odběratel.

Nevím o tom, že by musely být uvedeny všechny 3 sazby daně. Náležitosti daňového dokladu řeší § 29 ZDPH. Nikde tam nevidím ustanovení, že by DD musel obsahovat daňovou rekapitulaci a sazby daně, které nepoužíváte.

Do faktury v režimu přenesení bych uvedla plnění buď do řádku příslušné sazby (DPH 0,00 Kč), nebo bych sazbu daně úplně vymazala, pokud Vám to dovolí SW. Řádek s 0% DPH bych nepoužívala, neboť se nejedná o plnění osvobozené od daně.
IP zaznamenána

romča

  • Full Member
  • ***
  • Příspěvků: 135

super, děkuji, doufám, že se v tom jednou neuplácám :-)
IP zaznamenána

iveta

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 30

Dobrý den Zdeno,
mám jednu otázku ohledně uchovávání dokumentů. Stačí si schovávat Přiznání k DPH a obě potvrzení - Potvrzení podání přiznání dph...\" a potvrzení Výpis z evidence .....v tištěné podobě? Teď jsem podávala poprvé přiznání k dph v elektronické podobě (přenesená daňová povinnost) a na konci mne to vyzývalo, abych si uložila potvrzení o odeslání. Je nutné toto mít uloženo v počítači nebo na externím disku? Nebo stačí zmiňované tři tištěné dokumenty? Ptám se , protože jsem se stažením měla problémy. Díky za odpověď
Iveta
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045

Dobrý večer, paní Iveto. Stačí uschovat v tištěné podobě.
IP zaznamenána
Stran: 1 [2]