Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Nutnost vystavení faktury po ukončení živnosti  (Přečteno 2333 krát)

xoxoxo

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 6

Dobrý den,
k 09 - 2013 jsem ukončila živnost. V té době jsem pro proclívání zboží využívala služeb agentury. Nyní byly provedena zpětná kontrola celním úřadem a zjistilo se, že to bylo proclíváno špatně. Uhradila jsem tedy rozdíl ve cle, ale pokuta, která vznikla na základě špatného proclení, je na zodpovědnost té celní agentury.

Ta po mě ale chce, abych jim vystavila fakturu já až pokuta přijde, oni mi pošlou peníze a já pokutu uhradím. Je to vůbec možné, když už mám živnost přerušenou? Musela bych v tom případě podávat opravné daňové přiznání?

Máte nápad jak toto nejlépe vyřešit?

Budu vám moc vděčná!

Děkuji,
Tereza
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
Nutnost vystavení faktury po ukončení živnosti
« Odpověď #1 kdy: Srpen 24, 2014 »

Vystavila bych celní agentuře fakturu, tu může vystavit kdokoliv, i nepodnikatel, a dál bych to neřešila.
Nemusíte podávat dodatečné daňové přiznání, neboť daňová povinnost za rok 2013 se nezměnila.
V dodatečném přiznání byste vykázala v tabulce E závazek vůči celnímu úřadu (který by byl při úhradě daňovým výdajem) a pohledávku vůči celní agentuře ve stejné výši (která by byla při úhradě daňovým příjmem), výsledný dopad na daň z příjmů by byl nulový.
IP zaznamenána
Stran: [1]