Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Zálohy na soc a zdrav. pojištění při změně vedlejší činnosti na hlavní  (Přečteno 5666 krát)

Radim Polcer

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5

Dobrý den,

můj dotaz se týká záloh na soc. a zdrav. pojištění v 1. roce podnikání. Dočetl jsem se, že pokud mám podnikání jako vedlejší činnost (nebo jsem student), v 1. roce žádné zálohy platit nemusím. Můj případ je však poněkud složitější, protože bych si chtěl na přelomu května a června vyřídit živnostenský list (půjde pouze o přivýdělek a ve vztahu k mému budoucímu zaměstnání by mělo jít o vedlejší činnost). Momentálně jsem ještě student VŠ, avšak v polovině června mám státnice (na potvrzení o studiu mám uvedeno období do června 2014 a dle informací ze školy za mě škola uhradí soc. a zdrav. pojištění ještě i za červenec). Zároveň bych měl počínaje říjnem 2014 nastoupit do normálního zaměstnání. Chtěl bych se tedy zeptat, jestli a za které měsíce zálohy na soc. a zdrav. pojištění z podnikání budu muset platit, protože z toho co jsem se dočetl mi vyplývá, že v srpnu a září (nebo i v červenci?) bude toto podnikání bráno jako hlavní a v červnu (nebo i v červenci?) a pak počínaje říjnem dál zase jako vedlejší činnost.

Děkuji za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044

Škola za své studenty žádné pojištění nehradí. Pokud si na přelomu května a června vyřídíte živnostenské oprávnění a oznámíte na ZP a na OSSZ zahájení samostatné výdělečné činnosti, tak od července budete platit zálohy na zdravotní pojištění (v červnu Vás bude zdravotní pojišťovna považovat za studenta) a od srpna budete platit zálohy na SP (v červnu a v červenci Vás bude OSSZ považovat za OSVČ vedlejší). Jestliže nastoupíte do zaměstnání od 1. října, tak říjnové zálohy už nemusíte platit.
IP zaznamenána

Radim Polcer

  • Newbie
  • *