Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Student - DPP vs. uplatnění slevy na dítě/studenta u rodiče  (Přečteno 3112 krát)

karolina.s

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1

Dobrý den,

jsem studentkou VŠ a mám dvě souběžné brigády na DPP (dva různí zaměstnavatelé). Růžové prohlášení poplatníka mám nyní pro uplatněné slevy na poplatníka + studenta podepsané pouze u jednoho zaměstnavatele a mám k této situaci dva dotazy:

1) může si za této situace, kdy mám jako studentka dvě takové brigády, přičemž u jedné uplatňuji podepsáním Prohlášení slevu na studenta, jeden z rodičů rovněž uplatňovat slevu na dítě/studenta (tedy mě) nebo jsou tyto dvě věci v rozporu? Druhý rodič je již v důchodu a slevu na studující dítě si tudíž neuplatňuje.

2) když si v roce 2015 udělám daňové přiznání, bude mi daň z brigády, kde NEMÁM podepsané prohlášení a tudíž neuplatňuji slevu na studenta a strhává se mi 15% záloha na daň, zpětně vrácena či nikoliv?

Moc děkuji za rady!
IP zaznamenána

JANAA

  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 1387
Student - DPP vs. uplatnění slevy na dítě/studenta u rodiče
« Odpověď #1 kdy: Červenec 10, 2014 »

1. rodič si může i nadále uplatňovat slevu na dani

2. Ano
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Student - DPP vs. uplatnění slevy na dítě/studenta u rodiče
« Odpověď #2 kdy: Červenec 11, 2014 »

1) Pokud jste studentkou do 26 let, tak si jeden z rodičů může uplatňovat daňové zvýhodnění na vyživované dítě. Vaše výdělečná činnost, výše výdělku, ani podpis prohlášení a čerpání slevy na studenta nehrají roli.

2) V daňovém přiznání za rok 2014 vyúčtujete zálohovou daň a nově si budete moci započíst i případnou srážkovou daň (dosud byla konečná a nebylo možné ji vyúčtovat).
IP zaznamenána

Stáňa

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 53