Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: Zálohy zdravotní a sociá  (Přečteno 2685 krát)

tmvitek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 12
Zálohy zdravotní a sociá
« kdy: Leden 02, 2014 »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat/ověřit několik informací. Předně uvedu: jsem student, během roku 2013 jsem si založit živnost, vydělal jsem za rok 2013 částku pod 10 000 Kč. Jelikož jsem minulý rok neplatil ani zdravotní ani sociální, tak se chci zeptat, jak to bude nadále?

Předpokládám že, daň neplatím žádnou, sociální také ne, jen bych měl platit zdravotní. Podle nějaké online kalkukačky zhruba 180 Kč za loňksý rok. Tuto částku mám uhradit po podání přehledu zdravotní pojištovńě někdy během dubna.

ALE, měsíční zálohu za zdravotní mám začít platit od kdy? Už teď od ledna, či až po podání přehlede, tj. od dubna? Dále jaká má být výše měsíční zálohy 180 Kč/12 ?

Děkuji.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Zálohy zdravotní a sociá
« Odpověď #1 kdy: Leden 02, 2014 »

Předpokládáte správně - daň z příjmů žádná, sociální pojištění také ne, zdravotní pojištění ano.
Doplatek ZP za rok 2013 se platí do 8 dnů od podání přehledu. Zálohy na rok 2014 se začínají platit až po podání přehledu. Výše měsíční zálohy: 180 Kč/počet měsíců podnikání v roce 2013. U takto malé částky bych neřešila měsíční zálohy, ale poslala bych jim celou částku na rok 2014 předem.
IP zaznamenána

tmvitek

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 12
Zálohy zdravotní a sociá
« Odpověď #2 kdy: Leden 02, 2014 »

Dobře, moc dekuji za potvrzení. Ještě bych se chtěl zeptat, všechny přehledy atp. je možno už je podat dříve? Třeba během ledna či února?
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15045
Zálohy zdravotní a sociá
« Odpověď #3 kdy: Leden 02, 2014 »

Ano, třeba už dnes:-)
IP zaznamenána

tmvitek

  • Newbie