Dobrý den, nejprve bych chtěl poděkovat za tak užitečný web, spoustu jsem se toho tu dočetl, nicméně v tom co všechno musím dělat při podnikání s Adsense nemám úplně jasno. A tak budu rád, když mi někdo potvrdí, že vše chápu správně. Body A a B myslím, že chápu správně, a míním se na to optat u příslušních úřadů, ale zbytek vůbec nevím.
Zařídil jsem si volnou živnost. Jelikož jsem student, tak mě zaregistrovala paní pouze na finančák, s tím že sociálku a zdravotku si obejdu s potvrzením o studiu. Jako student tak
A) u soc poj:
1) nebudu první rok platit zálohy
2) po skončení roku podám Přehled příjmů a výdajů -> do konce dubna
3) zaplatím sociální ze zisku jen pokud bude vyšší než hranice (kolem 60 tisíc), když nebude tak dokonce příští rok neplatím zálohy
B) u zdrav. poj:
1) neplatím zálohy
2) do dubna podám Přehled OSVč a doplatím zdravotní za minulý rok a zjistím výši záloh, které od té doby budu platit, dle dalšího zisku buď doplatím zdravotní nebo dostanu zpět
C) u finančního úřadu:
1) nevím zda musím nějak zařizovat, že si budu uplatňovat výdaje paušálem (tedy 60%), nebo to normálně poté vyplním až s přiznáním
2) nevím do kdy musím prokázat, že jsem student -> až při podání přiznání?
D) musím se stát identifikovanou osobou k DPH a budu podávat poze souhrnné hlášení (jelikož nebudu do zahraničí prodávat, ale bude mě pouze přicházet nějaký příjem)
1) souhrnné hlášení budu podávat po skončení daného měsíce do 25. dne, i když mi google nic nevyplatil a to musím zřejmě udělat na základě něčeho, takže vystavím fakturu za ten měsíc (s jakým kurzem?)
2) pak se ale bude příjem lišit (kurz, neplatná kliknutí) -> co s tím? Nějaké opravné hlášení?
3) hlášení vyplňuji online a jelikož nemám el. podpis ani dat. schránku, vytisknu si potvrzení a dodám finančnímu úřadu
E)
1) Musí mít faktura razítko?