Dobrý den,
mám dve dotazy:
1. Na své výrobky vybírám zálohu 63 EUR a po zhotovení výrobku pak vybírám dopatek.
Činím tak přes PayPal.
Oslovil mě zákazník, z Německa, že by rád dostal nazpět zálohu, kterou složil v květnu.
Čistý refund již po tak dlouhé době nefunguje (funguje pouze do měsíce).
Daním paušálně, nejsem plátce DPH.
Jak to mám zařídit, abych to udělal správně z hlediska účetnictví - mám mu vrátit 63 EUR, nebo jen 60.51 EUR, protože rozdíl spolknul
PayPal při příjmu.
Vzhledem k tomu, že platím paušálně, jak mám zohlednit vrácené peníze - mám prostě trasakci příjmu a
vrácení peněz vynechat při přiznávání příjmů?
2. Všechny data ohledně příjmů přes PayPal si vedu v Excelu - částy, data, ID transakce - z toho pak vyjdu při přiznávání příjmů.
Stačí to uchovávat takto jednoduše - na konci roku tabulku vytisknu nebo musím tisknout separé faktury pro sebe a uchovávat je?
Děkuji mnohokrát,
Honza