Jak podnikat - diskuzní fórum

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  
Stran: [1]

Autor Téma: neohlášené zahájení činnosti  (Přečteno 1408 krát)

kristýna14

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 1
neohlášené zahájení činnosti
« kdy: Duben 16, 2013 »

Dobrý den,
dne 6. 8. 2012 jsem si založila volnou živnost a jsem student. tehdy jsem si zašla na zdravotní oznámila registraci, a že jsem student a zeptala se co a jak a bylo mi řečeno, že až se rozhodnu zahájit činnost mám se přijít přihlásit a udat datum zahájení, ale vzhledem ke studiu jsem se rozhodla živnost pozastavit dříve než jsem zahájila samostatnou výdělečnou činnost. pozastavila sem živnost 13.3. 2013. DAP jsem raději vyplnila ikdyž nulové. jenže problém je, že mi přišel z VZP dopis, že jsem ukončila činnost ale, že jsem nebyla přihlášená jako osoba samostatně výdělečně činná, poraď te prosím co mám odepsat.
Někde píší, že každá osoba samostatně výdělečně činná je povinna oznámit své zdravotní pojišťovně zahájení a ukončení samostatně výdělečné činnosti do osmi dní, jenže zahájení je od okamžiku kdy se činnost začne provozovat a to já nezačala vůbec jen jsem byla registrovaná. Ale bojím se, že mi hrozí pokuta za nepřihlášení. Jak to tedy je? a mám podávat do konce měsíce přehled pro zdravotní pojišťovnu a sociálku? když sem vlastně byla jenom registrovaná ale nebyla činná. Díky za odpověď.
IP zaznamenána

Zdena

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 15044
neohlášené zahájení činnosti
« Odpověď #1 kdy: Duben 17, 2013 »

Napsala bych, že jsem sice získala živnostenské oprávnění, ale výkon samostatné výdělečné činnosti jsem (třeba z nějakého důvodu) nezahájila, proto jsem se u zdravotní pojišťovny nepřihlásila jako osoba samostatně výdělečně činná.